Bang - Alleen thuis.

Morgen gaat m’n moeder om 14h weg, dan is er nog niks aan de hand. Maar zodra het schemerig en donker begint te worden… tsja dan word ik bang. Ze is de volgende dag pas laat in de middag terug. Waar het op neer komt, ik ben bang alleen thuis en dan vooral in het donker. Ik kijk sowieso geen enge films, en ik check ook vaak de dingen. Maar ik ben nog bang, ook ga ik zo vroeg mogelijk naar boven met de laptop en mijn kat. Ik laat ook alle lampen aan, maar wat kan ik nog meer doen? Niemand kan blijven slapen, dat heb ik al geprobeerd…

Een muziekje aan laten staan voor je gaat slapen, grappige films kijken en bellen met een vriendin?

Als ik me ooit bang voel thuis, dan ga ik allemaal grappige filmpjes op mijn telefoon aanzetten of achterlijke liedjes meezingen zodat ik eerder moet lachen dan aan enge dingen moet denken.

Hmm, dat werkt maar tijdelijk bij mij helaas.

Ja, ik ga ook altijd wat eerder slapen. Maar toch slaap ik dan niet goed :’) Ik houd op een of andere manier toch in de gaten wat ik allemaal hoor en dat is zo vervelend.

Verder nog iemand?

Is ook goed haha! Damn, ik ben 21 en bang :’)
Ik ben nu al bang, kun je nagaan.

Ehm, misschien hele harde muziek opzetten, zodat je geluiden van de wind ed niet eens hoort? Ik heb het ook wel eens, zo’n vlaag van omg misschien is er hier wel iemand, maar ik heb het nooit constant.
Je kan ook misschien proberen iets afleidends te doen als een film kijken, iets tekenen, op tumblr zitten of wat je ook leuk vindt. :slightly_smiling_face:

-

Vorig jaar zat ik 2 weken alleen thuis… :cold_sweat:
dat vond ik werkelijk dood eng. Maar ik keek voor het slapen eerst een leuke film, ging nog even op GS en toen ging ik beneden slapen. Haha, ik vond het vreselijk eng. :sob::muscle:

Heel herkenbaar. Ik ben zelfs 22 en af en toe bang als ik alleen in huis ben, zo raar! Ik weet ook niet goed wat ik er mee moet. Ik denk vooral dat het tussen de oren zit en dat je tegenwoordig echt zoveel dingen hoort op het nieuws waar je ook niet vrolijk van wordt.

ik vond het eerst ook heel eng (en toen was ik eens alleen thuis was er in de buurt een voortvluchtige psychopaat die een winkel had overvallen met een pistool)
maar ben er inmiddels wel grootendeels overheen gegroeid! De enige manier om er overheen te komen is door het te facen

Ik heb hetzelfde. Voor mij helpt afleiding, licht en geluid heel erg.

Leuke blije film kijken voor t slapen, evt lichtje of radio aanlaten zachtjes, telefoon binnen handbereik, weten dat alles goed op slot zit enzo.

Zondag gaat mn vriend weg en woensdag is hij terug, ik ben dan voor t eerst alleen in dit huis en dan meteen zoveel dagen. Vind t niet leuk, maarja.

ik ben 12 en heb dit soort problemen wel eens mijn gouden ips
1.ga naar boven met je laptop en kat en neem eten en drinken mee.
2.hou de lichten aan sluit alle gordijnen deuren en ramen
3.luister lekkere muziek zodat het voelt alsof je op een feestje bent
4.Knuffel met je kat
5.Zorg ervoor dat je telefoon altijd aanstaat en je hem oplaad
6.neem al je magazines mee :stuck_out_tongue:
7.Close youre eyes ,have no fear , the monsters gone he’s on the run and youre daddy/mommy is here

Ik zou vooral niet op mn kamer gaan zitten :")

Dit heb ik ook! Zelfs als er mensen thuis zijn. Nu zit ik bijv. ook gewoon alleen op mijn slaapkamer. Maar ik ben zo vreselijk bang, maar ik durf niet naar beneden toe te gaan omdat ik ook daar bang ben. Vreselijk!
Ik blijf dit topic volgen.

Same problem, 2x alleen moeten zijn (1x was ik 11 of 12, andere keer 14). Sliep op de bank :stuck_out_tongue: daar was ik minder bang dan boven in mijn bed.
Verder heb ik geen tips :’) ben ook ontzettend bang dan haha
Edit: Ben vaker alleen, maar bedoelde 2x alleen 's nachts :stuck_out_tongue:

Had ik eerst ook maar nu vind ik het juist fijn als ik alleen thuis ben. Heb wel alle gordijnen dicht want heb weleens gehad dat mensen wisten dat ik alleen thuis was en expres voor het raam gingen staan, ik schrok me altijd doood. Maar oké, kun je niet bij iemand anders blijven slapen? Aangezien er niemand bij jou kan slapen. Of je gaat uit ofzo? En anders zoals al gezegd is, lekkere hapjes voor jezelf maken en een leuke film gaan kijken en vroeg gaan slapen! Succes, komt vast wel goed. :grinning:

Ik had hier altijd extreem veel last van tot ik op kamers ging. Eigenlijk weet ik niet zo goed waarom ik het niet eng vind om in mijn eentje op een kamer te zitten, maar goed. Wat sowieso helpt is goed controleren of alles op slot zit, het geeft gewoon een fijn gevoel dat je weet dat mensen niet zonder geweld in je huis kunnen komen. En verder: radio of televisie zachtjes aan laten staan, mobieltje bij de hand zodat je met vrienden/vriendinnen kan praten en het licht in de andere kamers aan laten.

Dit heb ik ook. Maar nu heb ik nog steeds dat als ik in mijn moeders huis zit oid nog wel bang ben. Maar dus niet in mijn kamer. Misschien wel omdat ik hier overzicht van bijna alles heb…