band oprichten

halloow,

Ik en een vriendin hebben het er wel eens over gehad om een band te beginnen, het was toen voor de lol maar nu willen we dat dus echt doen.
maar mijn vraag is, hoe doe je dat eigenlijk? ik speel gitaar,piano/keyboard en zing. mijn vriendin kan maar een heel klein beetje piano maar zingt ontzettend goed. nog een andere vriendin kan wel goed piano spelen. dus zat ik eraan te denken dat ik gitaar+2e stem kan doen, ‘vriendin 1’ 1e stem & ‘vriendin 2’ piano. maar is dat eigenlijk wel genoeg voor een band zeg maar… en als we een lijst met liedjes hebben die we goed kunnen, hoe kunnen we er dan voor zorgen dat we ergens mogen optreden ofzo?
graag tips(:
Xxx

Lijkt mij duidelijk, naar jam sessies gaan, kijken of je ergens kan optreden, misschien een avondje in een cafe enz. Na een tijdje heb je wel door hoe het werkt en is het makkelijker. (waarom is dit in food&sport)

oke, bedankt voor je reactie,
er zijn hier in de buurt alleen geen jamsessies ofzo

haha nou dat komt omdat ik niet goed heb opgelet;p maar weet iemand toevallig hoe je een topic verwijdert?

want dan verwijder ik deze even en zet hem in een betere categorie.

Xxx

Je kan vragen aan een mod deze te verplaatsen.

Er zijn vast wel jamsessies, alleen moet je er even achter komen. Ik weet dat in mijn stad in ong 6 cafe’s regelmatig jamsessies zijn, dus misschien even een keer overdag ergens binnenlopen en vragen, en als het daar niet is, misschien weten ze waar wel? Communication is key.