Band/Artiesten die je leven veranderd hebben

Klinkt misschien een beetje overdreven, maar je hoort steeds vaker dat bands, artiesten, idolen of muziek iemands “leven heeft gered” of hun leven totaal veranderd.

Persoonlijk denk ik dat Green Day mijn leven zeker voor het betere heeft veranderd. Het heeft me gemaakt wie ik ben en dat geloof ik ook.

Maar hebben jullie dat ook? Het gevoel dat je zonder een bepaalt band of artiest niet over iets heen kon komen, of niet kon zijn wie je bent? Misschien zelfs een genre van muziek? Zo ja, op wat voor manier had het invloed op je?

Ik hoor het graag want ik vind dit soort dingen heel interessant. :slightly_smiling_face:

Ik vind dat zelf persoonlijk nogal overdreven, dat artiesten je leven kunnen redden/veranderen. Wel geloof ik echt dat muziek een hele grote invloed kan hebben op je leven hoor, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat artiesten je leven kunnen veranderen.

Edit: Het zijn bij mij namelijk niet zozeer de artiesten die van invloed zijn, maar vooral de lyrics en die hadden op zich van elke willekeurige artiest kunnen zijn.

Echt je leven redden of veranderen is denk ik een beetje overdreven, maar het is wel echt een feit dat mijn muzieksmaak een groot deel van mijn persoonlijkheid bepaald, omdat muziek zo’n beetje een van de belangrijkste dingen in mijn leven is.

Demi Lovato. Het is nu niet eens meer zo zeer dat ik d’r muziek leuk vind of zo, ik vind d’r laatste album totaal niet leuk, maar het is meer dat ze “er voor me is” for some reason. Door haar ken ik al mijn beste vriendinnen en heb ik de leukste herinneringen. Ze is gewoon een leuke persoonlijkheid en onwijs getalenteerd.

Green Day & Jason Mraz.

Totaal verschillend, en verantwoordelijk voor 2 verschillende fases in mijn leven.

Ik denk dat ik heel erg in positieve zin veranderd ben toen ik door mijn beste vriendin metal ontdekte. Daarvoor was ik heel erg onzeker en alles en ik denk dat ik toen de ‘fuck it’-houding van sommige bands heb overgenomen en zo door had dat je met negativiteit niet verder komt. Ik luister nu eigenlijk alleen nog metal/rock (en The Script) en ja dat heeft toch wel een grote invloed op me gehad :'D

Dit ja.

Ik las btw een keer een confession op GS dat als Demi Lovato’s muziek niet bestond, diegene zelfmoord had gepleegd ofzo, dat raakte me wel even, dus misschien wordt er dat bedoeld?

Maar dan nog, geen leven redden, maar Ariana is mijn voorbeeld. :grinning:
Eigenlijk Demi ook wel, maar ik ben geen fan.

One Direction fo sho. Ik heb er geweldige vriendinnen door gekregen en in de tijd dat ik fan werd zat ik in een enorme kutperiode en door 1d ben ik daar wel uitgekomen.

Ze hebben m’n leven niet veranderd, maar oh veel te veel rockbandjes hebben mijn leven bepaald :slightly_smiling_face:

Nee ok, maar die bands kunnen wel zorgen dat je je leven verandert. Dan zijn ze misschien niet de enige oorzaak maar wel de aanleiding.

Natuurlijk. Maar ik ben geïnspireerd door Green Day om mezelf te zijn en me niets van andere mensen aan te trekken. Er is ook veel meer dat ze voor me gedaan hebben en dat ben ik eeuwig dankbaar. :slightly_smiling_face:

Marco Borsato en Melanie c.
Marco Borsato omdat ik hem ontmoet heb vlak nadat mijn moeder is overleden en zijn muziek heeft mij erg geholpen in die tijd. En Melanie c omdat ik mij erg kan vinden in haar teksten.

Bring Me The Horizon, het eerste ‘‘schreeuwliedje’’ wat ik ooit gehoord had was van hen. Daardoor ben ik meer naar de alternatieve muziek gaan luisteren en dat heeft me echt voor een deel gemaakt wie ik ben. Ik was eerst heel erg van het meelopen en bij de populaire mensen horen, ik durfde nooit echt leuk te vinden wat ik zelf leuk vond. Maar door deze muziek ben ik meer van mezelf gaan houden en durfde ik steeds meer voor mezelf op te komen en schijt te hebben aan andere mensen waardoor ik nu superleuke vrienden heb en veel gelukkiger ben :relieved: .

Upje :flushed:

Bands redden je leven niet, dat doe je zelf. Maar ze kunnen je wel door moeilijke tijden heen helpen.

Black veil brides heeft me wel echt geholpen en rock en metal is echt een groot deel van mijn persoonlijkheid.