Voor m’n moeders verjaardag wil ik graag een lekkere cake bakken. Nu twijfel ik alleen tussen appel kaneel (deze heb ik al vaker gemaakt) en bananenbrood (voor zover ik zie is dit ook een soort cake ?). Ik ga eigenlijk liever voor het bananenbrood omdat dat iets nieuws voor ons is. Nu staat er in de Allerhande een lekker recept voor bananenbrood maar dan zeggen ze op het einde dit in het recept:
Controleer na 50 min. op gaarheid met de satéprikker. Komt deze er schoon uit, dan is de cake gaar. Laat 30 min. afkoelen, neem uit de vorm en laat in 1 uur verder afkoelen op een rooster.
Maar nu vraag ik me dus af of je niet gelijk kunt checken of het gaar is en dat je moet wachten voor je uit de vorm kunt halen snap ik ook wel, maar waar moet het dan afkoelen op een rooster ? In de oven ?
Ik ga hem maken bij een vriendin en ga daarvoor ook al stuk of 30 cupcakes maken en versieren, dus wil haar niet zo superlang op houden aangezien de cake ook al uur in de oven moet. En haar vragen de cake te brengen vind ik dan ook weer lullig en ze moet hem dan op de fiets komen brengen.