Ballet

Heeey iedereen!

Het lijkt mij erg leuk om balletles te gaan volgen, alleen heb ik daar geen tijd/geld voor. Nu wou ik op youtube of andere site een online balletles gaan opzoeken en volgen. Heeft iemand daar ervaring mee? Weet iemand ‘goede’ filmpjes?
Ik ben 14 jaar en zit al 8 jaar op turnen dus ben ik lenig genoeg.
Okee ik heb dit topic in het verkeerde forum geplaatst woeps…

Ik hoor het wel!

x

eeehm ik heb ook wel eens gezocht naar filmpjes maar die zijn er niet echt haha. en als je toch 1 vindt, heb je daar niet heel veel aan want je kan niet ineens balletten met 1 youtubelesje a.

Dat snap ik… Maar ik kan niet 1 filmpje vinden waar je een fatsoenlijke les van krijgt…

ballet kun je niet leren van filmpjes, daar moet je les voor volgen. (:

Zoals ik al zei in de beginpost, ik heb geen geld en tijd om ergens les te gaan volgen…

Tja je moet er toch wat voor over hebben denk ik.

ik heb op ballet zeten, en voor exames kregen we de oefeningen op papier (wel zonder plaatjes ) zo dat we thuis konden oefene,
ik kan kijken of ik ze nog heb ,
dan wil ik ze best in scannen en naar je mailen of zo … als ik ze nog kan vinden,
je moet wel een beetje frans kunnen,
en de muziek heb je ook niet dus je moet wel beetje kunnen tellen :wink:
en ja de dingetjes die je leerd als je billen in geknepen houden je buik in houden je tenen altijd strekken en knieën altijd gestrekt houden , je armen ontspannen houden je nek lang maken je schouders naar achter enzzz… die moet je zelf goed in de gaten houden, dat staat niet op papier dat leer je normaal in de lessen,
oh en als je , de eerste tot 5 positie inde voeten even voor je uit zoekt op internet
en de posities ind e armen dan kom je wel een eind met de papier

en ga geen spitze kopen, daar moet je echt iemand naar laten kijken, je moet de techniek er voor hebben en de enkels moeten er sterk genoeg voor zijn

en op youtube zijn ook wel wat lessen te vinden,
zoek maar op : ballet class for beginners
als je goed zoekt vind je wel wat leuks
succes
en ik zal wel even zoeken
xx

Bij ballet gaat het vooral om je techniek, dus wat je zou kunnen doen is boeken kopen of lenen bij de bibliotheek die je informatie geven over ballettechniek, dan kom je al een heel eind denk ik.

Aa bedankt!
Ik heb al eens gezocht naar die eerste 5 voetposities en ik ken ze, met turnen leer je ook je buik in houden, billen knijpen, benen spannen en je schouders naar achteren dus dat lijkt me ook geen probleem…
Ik zal wel eens in de bieb gaan rondneuzen!

x