ballet pasjes

heeft iemand een lijst met de meeste ballet pasjes? ik weet nooit hoe ze heten, maar dat wil ik dus wel, even wat handiger haha. dus heeft iemand een lijst??
dankjee

ps. ook met uitleg hoe die passen gaan, als dat kan?

ik vergeet ook altijd die namen, ik weet er nog een paar:
relevé; op de tenen staan, en dan balans houden
plié; knie-buigingen
attitude; 1 been ruim gebogen omhoog houden
chassé
pirouettes

Een tandu an croi: het betekent 4 keer je voet naar voren uitstrekken, 4 keer je voet naar zij strekken,4 keer je voet naar achter strekken en dan weer 4 keer je voet naar zij steken. Crancheter (kransjeté): je been heel ver uitstrekken naar voor, achter en opzij.

pas de bourree (met je voeten: achter(rechts) - achter(links) - voor(rechts)
piqué
déboulés
envelopé
paar standaard dingen die ik bij dansen doe
gewoon even op youtube opzoeken hoe die pasjes moeten (:

pas-de-chat
glissade
grand-jété
pique-tours
tendu
pirouettes
combré

best idd opzoeken op youtube ofzo :wink:

ik heb een hele lijst kunnen maken:

1. rond de jambe: Ronde van het been, dat wil zeggen, een cirkelvormige beweging van het been. Rondsde Jambe worden gebruikt als een oefening aan de bar.
  2. port de bras: kan ook opzij. (zie afbeelding 1)
  3. Demi-Plié & Grand-Plié: door de knieen zakken, hakken blijven op de grond. & door de knieen zakken en hakken blijven niet op de grond.
  4. pirouette: een volledige draai van het lichaam op 1 voet.
  5. piqué: Staand, prikken. Uitgevoerd door meer direct op het punt of de demi-pointe van de werkende voet in elke gewenste richting of positie met de andere voet opgegroeid in de lucht.
  6. fondu is op een been wat een Plie is op 1 been.
  7. Ontsnappen of uitglijden beweging. Een échappé is een niveau opening van beide voeten van een gesloten naar een open positie.
  8. Een développé is een beweging waarin de werkende been wordt opgesteld aan de knie van het ondersteunende been en langzaam uitgebreid tot een open positie.
  9. Grand battement: Een oefening waarin de werkende been is uit de heup verhoogde in de lucht en bracht weer naar beneden, het accent wezen op de neerwaartse beweging,beide knieën recht.
  10. tendu: De werkende voet dia’s uit de eerste of vijfde positie naar de tweede of vierde positiezonder de teen van de grond. Beide knieën moet recht worden gehouden. Wanneer de voet van de positie pointe tendue bereikt, keert vervolgens terug naar de eerste of vijfde positie.
  11. attitude: werk been wordt opgetild en goed bleek met de knie gebogen op ongeveer 90 graden.
  12. battement frappe: de voet beweegt van een gebogen positie naast de andere enkel, en strekt zich uit tot een rechte positie.
  13. grand battement en cloche: grote battement metslinger beweging.

Tandu en crois dacht ik.

Yay volgend jaar op spitzen! (:
*nutteloze info*

Ik onthoud de namen ook niet allemaal, de meeste wel, maar als je frans kan en er woorden uit probeert te halen word het al ietsje makkelijker

http://intro-online.nl/assets/intro/d3h3posi.jpg