Balen van succes oude vriendin

Hey girls!
Ik was ooit heeeel close met een meisje. We waren beste vriendinnen en deden alles samen. Toen kregen we dikke ruzie , vriendschap kapot enz. Maar ze zit nog wel in mijn vriendengroep. Ik krijg nu dus wel vanalles over haar mee en dat is kut. Ze heeft superleuk vriendje, goede cijgers op haar opleiding, superveel vrienden en vriendinnen. En ze heeft mij beetje ingeruild voor een meisje wat in mijn ogen de verbeterde versiie van mijzelf is en daar gaat ze ook mee op vakantie enz. Terwijl met mij gaat het niet zo goed… mijn vriendinnen zijn te druk om af te spreken, jongens kijken niet echt naar me om en ik haal op mijn opleiding met veel moeite zesjes. Elke keer als ik weer een succesverhaal van haar meekrijg daalt mijn zelfvertrouwen weer en mis ik haar ook weer… Maar ik wil niet uit de vriendengroep stappen alleen om haar…

iemand advies? :flushed: sorry als dit beetje zeikverhaal is btw

Probeer het te negeren en wat meer zelfvertrouwen te ontwikkelen. Jij wilt je vriendinnen niet kwijt raken dankzij haar, maar je kunt haar moeilijk verbieden dingen te vertellen. Of je leert met haar leven, of je stapt uit de vriendengroep.

Ik snap je trouwens wel hoor. Dit had ik ook een tijdje. Maar je moet onthouden dat er altijd verschillen zullen zijn. De één haalt makkelijk tienen, de ander moet knokken voor een zesje. Ik snap dat dit frustrerend is, maar probeer je toch minder te vergelijken met haar. Het klinkt misschien allemaal perfect, maar je weet niet wat er nog meer schuil gaat.

je nicknaam is dan nogal ironisch.

advies: wees blij voor haar. Alles lijkt mooi hoe andere hun leven leiden maar je weet toch totaal niet wat hun achtergronden waren. Misschien hebben ze er keihard voor gewerkt of is het eindelijk iets positiefs in hun leven na zoveel jaren.

zie het als een alarm voor jezelf zodat je aan jezelf werkt ofz.
Zoek zelf eens je eigen geluk.

Thanks voor het advies!Ik ken der helaas door en door en met helaas bedoel ik dat ik weet wie ze niet mag uit onze vriendengroep en dat zorgt ook wel voor een beetje irritatie omdat ze daar overdreven lief tegen doet. Ik heeft ze een kant waar al die mensen echt niet zo blij van zouden worden. Verder weet ik ook dat ze allerlei angsten had(heeft mss) waar ik haar een tijdje mee heb geholpen.

Ze wilt ook elke keer niet mee dingen ondernemen met onze vriendengroep omdat ze mij niet wilt zien. Nu heeft mijn vriendengroep achter mij rug om met zn allen uitstapje gepland zodat zij is meekan. Moet ik mij beledigt voelen?

Dat is achterbaks en kan echt niet. Jullie zijn volwassenen (toch?) en kunnen wel met elkaar overweg, je hoeft geen bff meer te zijn maar als je in dezelfde vriendengroep zit kan de rest het niet maken om achter jouw rug om af te spreken.