balen van jezelf

Heel vaak vind ik dat ik me niet juist gedraag met sociale situaties. Bijvoorbeeld te kinderachtig en te overdreven, terwijl ik juist helemaal niet zo ben.
Soms denk ik niet over de consequenties na.
Bijvoorbeeld dacht ik dat het grappig zou zijn om een soort trucje uit te halen met mijn vriendin en haar zo uit haar evenwicht te halen, alleen toen viel ze midden op straat bijna op de grond. Dit is echt niet mijn bedoeling alleen ik denk er gewoon niet over na!
Ook toen twee jongens met elkaar aan het praten waren (over mij) en ik vroeg waar ze het over hadden toen zij hij, ja je krijgt steeds meer een kont.
Dat vond ik niet zo leuk en toen ging ik meer voor de grap dingen naar hem gooien, en toen raakte ik per ongeluk ook een andere jongen en die was toen een beetje pissed en dan voel ik me er vervolgens weer enorm schuldig over en denk ik: dat had ik niet moeten doen, wat kinderachtig van mij.

Ik wil dit graag veranderen, hebben jullie misschien reacties of tips op dit verhaal? Zou ik heel fijn vinden.

Nou ja, als eerste is het misschien beter om wat minder agressief te doen, ook al is het dan maar om te lachen (Ik heb hier ook moeite mee, ik ben opgegroeid met twee broers en soms wil je dan zo’n plagerig tikje geven en komt dat weer harder aan dan verwacht.)
Ten tweede is het denk ik al heel wat als je je verontschuldigd. Ten derde moet je je er gewoon over zetten, iedereen doet wel eens wat verkeerd.

ja het ging wel om een kartonnen doosje en een plastic flesje wat ik naar zijn hoofd smeet…
maar ik heb me aan die jongens niet verontschuldigd en er zaten ook veel anderen bij dus ik voel me wel een beetje een bitch.
Ik denk dan dat iedereen denkt over mij dat ik een of andere randebiel ben ofzo, of gestoord dat ik dingen naar hem gooi… ik voelde me nogal verontwaardig namelijk en had drank op :wink:

iemand nog tips of opmerkingen?

Iedereen doet wel is raar als er drank is gedronken dus daarvoor zou ik je niet schamen. Misschien gewoon even nadenken voor je iets doet, en als je dan iets doet, dat je gelijk sorry zegt ofzo in ieder geval laten merken dat je het niet zo bedoelde. Als jij je zelf van binnen er rot over voelt, weten mensen dat in je omgeving niet, dus die kunnen inderdaad de indruk krijgen dat je een ‘bitch’ bent ofzo terwijl jij je er juist niet fijn bij voelt. Het duurt waarschijnlijk gewoon even een tijdje voor je door hebt dat je beter iets kan laten ipv actie > reactie

Je kan ook standpunten en grappen maken door gewoon te praten. Probeer jezelf te beheersen en zo min mogelijk mensen aan te raken als je zin hebt om een grapje uit te halen.
Ik had vroeger een vriendin die het grappig vond om mij in mijn maag hard te stompen; daar maak je dus echt geen vrienden mee :expressionless:

Nou, ik sla mensen niet hoor :wink:
maar inderdaad, ik ben nogal impulsief…
Ik heb mijn vriendin die ik liet struikelen wel heel vaak mijn excuses aangeboden…
alleen ik vind mezelf op zo’n moment echt niet leuk en daar kan ik dan heel erg mee zitten.
Ik ga proberen eerst eens na te denken haha

Ik denk dat je inderdaad al een heel eind komt door eerst na te denken! :slightly_smiling_face: Ik heb hier zelf ook wel eens een tijdje last van gehad, x]

-nooo kut sirene! xD-

Ik denk dat je inderdaad al een heel eind komt door eerst na te denken! :slightly_smiling_face: Ik heb hier zelf ook wel eens een tijdje last van gehad, x]

-nooo kut sirene! xD-

noes dubbelpost ;-;

Probeer er ook niet te lang mee te zitten en het los te laten.
Je kunt niet altijd perfect zijn :slightly_smiling_face:

ja ik ben ook nogal een perfectionist…
maar inderdaad, ik denk ook dat mensen meer je waarderen als je niet probeert perfect te zijn…
maar ik vind het wel lastig. ik wil altijd dat iedereen me leuk vind, maar dat kan helaas niet vrees ik :wink:

Ik heb dit ook, alleen dan heel andere voorbeelden, bijvoorbeeld dat ik een arrogante opmerking geef maar dat dat totaal niet de bedoeling was. Omdat ik dan niet weet wat ik moet zeggen en dan komt het totaal verkeerd over of gewoon niet echt nadenk. Ik ben ook perfectionistisch op dat gebied en baal dan ook van mezelf, ik ben dan echt bang dat mensen me als een arrogant, raar kind zien. Kan je niet helpen, zie dit maar als een upje.

thanks :slightly_smiling_face: gelukkig ben ik niet de enige! :wink: