Balen van bijbaantje

Ik zou graag even jullie advies willen :slightly_smiling_face:

Sinds ongeveer een half jaar heb ik een bijbaantje. Het verdiend lekker, heb elke week minstens 15 uren maar… ik vind er helemaal niks aan! Elke keer als ik moet werken zie ik er als een berg tegenop en baal ik echt dat ik daar werk.
Wat zouden jullie doen? Door blijven zetten, of stoppen?

Het liefst zou ik een ander baantje hebben, op een kantoor bijvoorbeeld. Heeft iemand daar ervaring mee? Want ik zou echt niet weten hoe ik aan zo’n baantje kom! Ben trouwens 20 en eerstejaars communicatie student, als dat er iets toe doet.

Wat heb je voor bijbaantje nu dan? Ik denk niet echt dat je op een kantoor zomaar wordt aangenomen dat je wel iets van ervaring of een papiertje nodig hebt. Maar er zijn toch genoeg leuke bijbaantjes te bedenken? Horeca, op festivals werken, in een discotheek werken?

Heei,

Je baantje verdient lekker, maarja, dat is dan ook alles. je vindt er echt niks aan, dus dan zou ik toch op zoek gaan naar een ander baantje.
Ga sollicitatiebrieven sturen naar verschillende bedrijven waar je wel zou willen werken! (ook al vragen ze niemand.)
Ik zou dan gewoon werken tot je een leuker baantje hebt gevonden. (:

Als je er met zoveel tegenzin naar toe gaat zou ik er mee stoppen.

En voor een kantoorbaan: misschien jezelf inschrijven bij een uitzendbureau. Kan wel zijn dat je daar een opleiding voor nodig hebt, maar dat ligt eraan wat je daar wil gaan doen.

Het ligt eraan, als het geld het je niet meer waard is, dan zou ik stoppen. Als je iets aan de saaiheid van je baantje kunt doen (met je baas praten ofzo) dan zou ik dat eerst proberen want leuk+veel geld verdienen is een zeldzame combi als je nog geen diploma hebt. Als je in een studentenstad woont heb je zo een nieuw baantje gevonden.

Dit mag eigenlijk wel in het algemene bijbaantjestopic. Even zoeken via Google.