Bakvorm invetten.

goed.
Ik heb dus net lasagne gemaakt, en voordat ik dat deed, zette ik de oven vast aan en vette ik mijn ovenschaal in zoals ik dat altijd doe: Met een blokje boter alle kanten goed insmeren. En toen bedacht ik me ineens dat ik niet wist waaróm ik dat zo doe eigenlijk :stuck_out_tongue: Is er een “officiële” manier om een bakvorm goed in te vetten? Hoe doen jullie dat?

hoort dit niet bij onzin? :crazy_face:

Hoezo onzin? Is toch voor het eten te maken? xd

Ik doe altijd een klein beetje boter laten smelten in de magnetron en daarmee smeer ik de bakvorm in :stuck_out_tongue:

Boter smelten en dan met een kwastje insmeren.

Of neem bakpapier wat je er eerst in doet.

bakspray van dokter oetker! makkelijk!

Ohkee thanks! :grinning:

ik doe het ook altijd met een blokje boter, of heel vies met me vingers xd’

met een kwastje met gesmolten boter…

en op ons werk/school hebben we speciaal vet middel en ook vet in een bus… kan je ook van dr oetker kopen…

maar als je zo’n bus hebt spuit het dan niet alle kanten op ;p
dat zou je denken tenminste …

Ik snij altijd een stukje boter af en smeer dat met een stuk keukenrol uit in een bakvorm. Of wrijf gewoon met keukenrol even stevig over het stuk boter en smeer het, maar dan sloop je wel het blok boter en kan je niet meer precies van het pakje afmeten hoeveel gram je hebt ; )

inderdaad, die gebruik ik ook altijd!

bakspray is heel handig
maar je kan ook een blokje boter gebruiken
of een kwastje met olijfolie

nee hoor :’)

Zo deed ik het ook, maar het is veel makkelijker om de boter te smelten en dan in te smeren met een kwastje! Wij hebben zo’n rubberen kwastje, ideaal!

Gewoon blokje boter op kamertemperatuur laten komen en dan smeren.

Met een kwast idd, een rubberen is het fijnst.
Maar voor lasagna hoef je de schaal toch niet in te vetten?
Er zit al vrij veel vet in de lasagna zelf, dus het is een beetje overbodig.

ik doe het ook met een blokje boter, maar het gaat veel beter met een stukje keukenrol met margarine erop…dan kom je tenminste goed in de hoekjes etc.

ik doe meestal met een blokje boter en keukenpapier, maar smelten en met een kwastje gaat ook wel goed!

Ik wist niet dat mensen serieus bakspray kochten, dan ben je toch ook aardslui of je hebt gewoon geld teveel.:'3

Gewoon boter smelten en dan met zo’n kwastje de bakvorm invetten…