Bahbahbah.

Hoi. Ik wil even een paar dingen kwijt.

Ik zit in groep 8. Ik kwam op mijn huidige school vanaf groep 6, omdat mijn school te weinig kinderen had, namelijk 12. In groep 6 ging het echt behoorlijk slecht. Qua omgang met andere kinderen, en qua cijfers. Ik deed echt fucking gemeen tegen andere kinderen, zonder reden. Iets in mij haatte ze gewoon. Misschien was ik jaloers op ze? Ik weet het niet. Mijn lerares zag dat ik gemeen deed, en zei er ook iets van. Dat was voor mij een motivatie om door te gaan. In groep 7 ging het ook slecht, ik stond bekend als kleine kinderen treiteraar → we speelden op een plein die we met kinderen uit de groepen 1 t/m 6 moesten delen. Er was vaak een lange rij bij de rekstokken (no idea hoe die dingen heten), en kleine kinderen uit groep 3 ofzo gingen daar overdreven lang aan hangen. Ik zei dan: ‘ga van dat ding af.’ Zij: ‘je mag twee keer hoorrrr!’ En toen werd ik dus boos en ging ik schelden en trekken enzo (gebeurd in groep 6). In groep 7 had ik totaal geen vrienden in het begin van het jaar. Ik stond altijd apart, en als iemand me vroeg om ‘mee te spelen’, zei ik altijd heel bot: ‘nee’. Waarom? Omdat ik niet wilde dat ze dachten dat ik het erg vond om alleen te staan (dat vond ik ook echt niet), en omdat ik geen zin had in die kinderachtige balspelletjes. Ik moest - tegen mijn zin in- werken uit een of ander boekje. voorbeeld →
Lotje loopt over straat. Ze ziet een hond met zijn baasje. De hond loopt los. Ze is heel erg bang voor honden, dus rent ze heel hard weg. De hond rent achter haar aan, en Lotje begint te huilen omdat ze zo bang is dat die hond haar wat wil aan doen.

En dan als vraag: “Hoe had Lotje deze situatie beter kunnen oplossen?”
Echt fucking saai en tijdverspilling - ik werd er niet aardiger van ofzo. -

Nu, in groep 8, voel ik me behoorlijk kut. :’] Ik heb een heel kut jongetje in me klas, die super a-sociaal is, en doet waar-ie zin in heeft. Een soort van mij dus, maar nog haat ik hem. Hij heeft een paar vrienden, maar die vinden hem denk ik ook niet heel aardig ofzo. Ik denk eerder dat ze bang voor hem zijn. Hij is heel agressief, en haalt iedereen neer wanneer hij dat wil. Bijvoorbeeld bij voetbal. De meesten doen wel wat terug ofzo, maar niet veel. Hij scheldt mij vaak uit, voor dikzak - lelijkerd - vieze turk - wat ik helemaal niet ben, ik ben koerd- en sinds ik tegen hem zei dat ik geen turk was, zit hij me uit te schelden voor vieze marokkaan, echt, hoe levenloos kan je zijn. Ik weet van mezelf dat ik best veel weeg (20kg overgewicht ofzo?), maar ik zie er helemaal niet dik uit (naar mijn mening dan :’]), en ik vind mezelf ook niet lelijk ofzo, al zegt 2/3 van de klas van wel. Ik snap dat ook wel, ik vind mensen die een slecht innerlijk hebben, en niet lelijk zijn, toch vaak wel lelijk.

Ik heb een meisje in m’n klas, ze is gothic. Dat vind ik echt super stoer, sinds ik een soort ‘emo’ ben. Nee, ik ben niet wemo. Vind jij van wel? Leuk voor je, boeit me echt geen ene kut. Ik draag niet echt emo kleding, maar dat komt omdat ik geen geld heb voor nieuwe kleding, en omdat ik dat niet durf. Ik pest dat gothic-meisje echt heel vaak, terwijl ik dat helemaal niet zo meen. Ik heb wel eens van m’n juffrouw gehoord dat ze naar d’r moeder is gegaan, en heeft gehuild enzo, en ik moest ook nablijven en blabla. Ik heb echt heel veel respect voor haar, maar ik weet gewoon dat het veel te laat is om het goed te maken. [:

Ik ga vaak met jongens om. Ik haat de meisjes in mijn klas. Niet echt haten, ik denk eerder jaloezie qua uiterlijk/familie/levensstijl/vrienden. (: Als meisjes in de pauze bijvoorbeeld bij mijn juf in een rondje staan, ga ik expres met de jongens voetballen. Ik weet niet waarom… Misschien omdat ik geen meeloper wil zijn, het is gewoon heel moeilijk uitteleggen.

Ik heb een vader, een broer, een broer en een zus. Met mijn vader heb ik echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer normaal gepraat. Hij vraagt zelfs niet: “hoe ging het op school?”. Als hij tegen me praat is het omdat ik iets fout doe, ik de deur moet openen, mijn kamer niet heb schoongemaakt, de tafel moet klaarmaken voor het eten en blabla. Met mijn moeder gaat het soms goed, soms slecht. Soms houd ik heel erg van d’r, maar soms haat ik haar echt heel erg. En ja, mijn ouders slaan me als ze dat nodig vinden - en dat is vaak -. Mijn broer haat ik vaak. Hij slaat me heel vaak, en is heél agressief. Als ik en mijn zusje schreeuwen ofzo op zaterdag als hij ligt te slapen. Dan kan hij het hele huis bij elkaar schreeuwen, en deuren kapotslaan. Mijn buurjongetje zit ook in mijn klas, en hij zegt tegen veel mensen: “ik hoor heel vaak geschreeuw”…

Ik heb een havo-advies gekregen van school, 550 voor de cito gehaald, en ik ga VWO doen. Ik hoop dat het volgend jaar veel beter gaat, en ik ga daar echt m’n best voor doen. Ik wil niet op het havo-belanden omdat daar allemaal trutjes zitten (als ik zo kijk naar de meisjes in mijn klas die havo gaan doen… Sorry voor de havo-ers hiero).

Oja, ik weet dat het een heel vaag verhaal is enzo, maar als je vragen hebt kan je ze altijd nog stellen.

Doei.

Huh wat is je doel sorry hoor maar ik vind ook niet dat je zo ’ zwaar ’ leven heb. Ja alleen dat joun ouders je slaan dat hoort niet maar daar kan je hulp mee zoeken. Maar veder vind ik dat dit nergens opslaat en soms hebben meisjes het super zwaar als hun vriendje het uitmaken dat vind ik erger dan dat jij zo gemeen ben op school en dat niemand jou mag.

Angry teenager is angry.

Ik zei niet dat ik een zwaar leven had. Ik vertelde gewoon dingen over mijn leven.
Ik mág niet eens een vriendje. En ja, ik weet dat het normaal is als ik 11 ben enzo, maar als ik ouder ben mag ik het ook niet. Tenzij ik ga trouwen ofzo. En ik bedoelde eigenlijk: wees blij dat je een vriendje mag.

Dit bedoel ik dus. :’) Plaats/zeg ik iets, wordt het ‘verkeerd’ opgevat en word ik aangevallen. Zucht.

je zit in je begint van je pubertijd meid, je komt er wel uit.
ik vind het allemaal nergens op slaan en als je je echt zo vreselijk rot voelt moet je met een vertrouwenspersoon van school praten.
en vind je jou leven zo zwaar? waarom? je maakt het er zelf na, je hebt overal schijt aan en het interreseert je totaal niet wat andere van je vinden, hoezo vind je het dan zo kut?

oke, sorry da tje het verkeerd opvat maar wij vatten jou verhaal ook verkeerd op, alsof je ons aanvalt met je verhaal dat je alles en iedereen haat snapje?

Zo komt het wel over met dat je tevreden moet zijn met je leven wat je zei , maar ik weet wel hoe je cultuur in elkaar zit, maar mischien veranderd het zo meisje die ik ken is ook islamitisch zei mocht ook geen vriendje , maar ze heeft nu met een jongen waarvan haar moeder hem super lang kent daarom mocht het, zelf wou zei het ook. Maar in iedergeval formuleer het dan wat aardiger .

ga in therapie?! je zit een beetje in de knoop met jezelf zo te zien.

Nah, ik ga met niemand praten.

En, ik vind het leven kut omdat ik anders ben. Ik ben echt heel raar, dat is niet gewoon uit te leggen in één verhaal. Ik vraag me soms gewoon af waarom ik niet zoals anderen kan zijn, waarom ik niet gewoon normaal met dingen mee kan doen - ik zeur over alles dat we gaan doen - die ik leuk vind.

Mijn god :’) jij praat wel heel wijs voor iemand van 11.

Nah, ik heb het niet zo op therapie en psychologen etc. En mijn ouders weten hier ook niet van ofzo? Ik bedoel, ze krijgen wel telefoontjes enzo, maar ze denken gewoon dat het goed met me gaat. Er valt ook niet met ze praten, dus ja, dan maar dumpen op dit soort sites.

Ik vraag me af hoe jij het later als volwassene gaat doen…*zucht*

Je zit in groep 8. Paar vraagjes:

Wat doe je op Girlscene? Hoor je niet buiten te spelen of iets dergelijks?
Je bent emo en een meisje in je klas in gothic? In godsnaam, op wat voor een basisschool zit jij?
En ik ga toch een reactie geven over je taalgebruik (omdat het mij lekker ook niets boeit wat jij allemaal wel niet van mij vind ^^): praat eens even lekker normaal joh, schelden is niet stoer.

Verder: behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden, en je kunt wel zeggen dat jij wilt dat wij tevreden worden met ons leven en niet zeuren dat ons vriendje het uit heeft gemaakt: kind, je bent nog niet eens begonnen met je puberteit, wacht maar wat je nog allemaal te wachten staat XD

Hehe. Ik zit sinds mijn 9e op internet op sites voor ‘volwassenen’, daardoor heb ik de taal denk ik snel opgepikt… Niet opschepperig bedoeld.

:rainbow_flag:

Ik vraag me af of ik nog wel leef voor mijn 18e.

Boehoe?

probeer eens positief te zijn.

Het is nooit te laat om je excuses aan te bieden.

Ik begrijp niet helemaal je doel van dit topic. Wil je gewoon je verhaal kwijt of wil je hulp wat je moet doen?

En je topic heeft er niet voor gezorgd dat mensen ‘tevredener’ worden met hun leven omdat jij je eigen leven aan het verzieken bent, want dit probleem ligt bij jezelf, hoe jij jezelf gedraagt.