Ik ben dus net verhuisd en bij iemand ingetrokken in verband met studeren en haar kat heeft dus vlooien… zo erg alleen dat het dus ook o-ve-ral in huis zit inclusief boven en mijn slaapkamer waar tapijt zit. Spul etc had ze al besteld en ik heb maar gelijk een spuitbus gekocht…
Beddengoed inc deken heb ik al gewassen en hangt nu te drogen. Mijn kamer en overloop heb ik al ingesprayd. Nou zag ik alleen alsnog wat op mijn kamer springen…
Gaan ze nog dood, heb ik het niet goed gedaan?
Iemand dus nog tips…?!
:bored:
Herhalen, herhalen, herhalen. & zolang de kat ze heeft blijven ze dus wel leven he.
Ja maar het vlooienbandje is besteld moet snel komen…
En herhalen in de komende dagen of weken of maanden of alles?
Ik zou een bedrijf inschakelen die je er bij kan helpen.
Vlooien zijn hardnekkig en je zal heel intensief elke dag schoon moeten maken. Ook de stofzuigerzakken, bankstellen, vloerbedekking etc.
Vlooienbandjes zijn niet (altijd even) effectief. Ik zou een goed ontvlooingsmiddel bij de dierenarts halen.
hm misschien is een bedrijf inschakelen een goed idee… Zal ik even gaan overleggen en kijken naar de prijzen.
Oh jeetje ik heb er ook zo’n last van, mn wangen en benen zitten onder de vlooienbeten
Bij ons helpt meestal de kat met spray behandelen wel…
Zo’n vlooienbandje werkt niet altijd goed helaas, zelf zou ik een shampoo in combinatie met pipetjes gebruiken.
Verder idd het hele huis inspuiten, alle ramen dichtdoen en zelf voor een paar uurtjes naar buiten gaan.
Als je terug komt even alle ramen openzetten zodat het weer kan luchten.
Ja vreselijk en vies… Mijn benen en voeten… Zien er niet uit, bah.
Wij gebruiken vlooienpippetjes in combinatie met vlooienbanden en dat werkt prima eigenlijk. Ze hebben na een paar maanden (als de boel uitgewerkt is) wel weer vlooien maar die zijn best snel verdwenen. En een stukje vlooienband in de stofzuigerzak doen!
Zeker weten? Want ik heb ook weer ergens gelezen dat de giffen vrij kunnen komen bij het stofzuigen…
En oja, de stofzuiger hier heeft geen zakken. Die vangt het gewoon en leeg je om de zoveel tijd.
Dan zal je daar iets op moeten vinden want je versprijd het namelijk anders door te stofzuigen.
Jup! We gebruiken al jaaaaaren.
Jup! We gebruiken al jaaaaaren.
Door te stofzuigen gaan de eitjes trillen waardoor ze sneller uitkomen. Alles wassen, álles ondersprayen en die vlooienbandjes weggooien als ze binnen komen want die helpen toch niet. Gewoon stronghold kopen en ze daar iedere 4 weken mee behandelen.
Daarom spuit ik vaak ook bij de stofzuiger zodat de stofzuiger de damp op zuigt zeg maar, advies van de dierenarts. Laatst hadden we ook vlooien in huis, alle 3 de katten een pipetje en een vlooienbandje om van Bephar. Idd goed blijven stofzuigen en sprayen en blijven herhalen, vloer dweilen met dethol (als je geen vloerbedekking hebt). Succes, je bent er even mee bezig! Ik had ook 3 vlooien beten, ff azijn op doen, is het zo ook over net als bij muggen.