Bagage KLM

Heeii,

Sorry als al deze vragen al in een topic staan
Ik vond de site van KLM nogal vaag en kon geen antwoord op mijn vragen vinden

Ik vlieg deze week naar Engeland en ik heb nog nooit gevlogen. Daarom een paar vraagjes:

• Mag je een wereldstekker mee in je ruimbagage?
  • Mag je sleutels mee in je handbagage?
  • Heeft iemand ervaring met lege flesjes door de douane en daarna voor de vlucht vullen? Heb ervan gehoord, maar weet niet precies… Hoor graag de ervaringen daarvan!
  • Ik heb exceem, mag ik mijn exceemzalf zonder doktersbewijs meenemen in mijn ruimbagage?

Bedankt alvast!

X Lieesx

Misschien later nog een paar vragen

Ja, een wereldstekker mag mee in de ruimbagage en sleutels mogen in de handbagage. De andere twee vragen weet ik niet zeker, maar volgens mij mag dat ook allebei.

• Mag je een wereldstekker mee in je ruimbagage? Ja, ik neem deze ook altijd mee.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]- Mag je sleutels mee in je handbagage? Ja.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]- Heeft iemand ervaring met lege flesjes door de douane en daarna voor de vlucht vullen? Heb ervan gehoord, maar weet niet precies… Hoor graag de ervaringen daarvan! Geen idee, nog nooit gedaan![color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]- Ik heb exceem, mag ik mijn exceemzalf zonder doktersbewijs meenemen in mijn ruimbagage? Ja.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]

Wereldstekker mag in beide bagages. Sleutels ook(zou ook wel raar zijn als die niet in je handbagage mogen aangezien die best wel belangrijk zijn)
Lege flesjes mogen ook.
Heb je je eczeemzalf wel ooit op voorschrift van de arts gekregen? Haal anders voor de zekerheid een medicijnpaspoort bij de apotheek. Kunnen ze daar zo uitprinten voor je. Je tube zalf moet wel in zo’n zakje.

Leeg flesje mag… Ik had het wel ff tegen die man bij de controle gezegd/laten zien en dat was geen probleem zei hij

Dankjewel voor je reactie! Ik heb wel een soort bijsluiter gekregen, waar mijn naam op staat, telt dat ook? En kost zo’n medicijnbewijs geld?

Dankjewel allemaal voor jullie snelle reacties!! Erg fijn, want ik moet nu mijn tas gaan inpakken haha

Nee is gratis. Kunnen ze zo uitprinten.

Toen ik 2 weken geleden op schiphol stond was het wel zo dat je achter de douane je flesje niet meer kon vullen maar voor een euro koop je een nieuw flesje in het vliegtuig en Engeland is natuurlijk niet zo lang vliegen dus tenzij je niet zonder water kan komt het wel goed denk

Nee, je moet echt een medicijnpaspoort hebben. Hier staat namelijk precies in wat de ingrediënten zijn van het medicijn en waarvoor jij dit medicijn nodig hebt. In Amerika zijn ze bijv. erg streng met invoer van medicijnen.

Medicijnpaspoort kost geen geld, printen ze gratis voor je uit bij de apotheek :slightly_smiling_face: zou ik wel aanraden, dan hoef je je er sowieso geen zorgen over te maken. Op dat paspoort staan onder andere de internationale namen voor geneesmiddelen en al je medische gegevens.

Je kan inderdaad niet bij alle gates je flesje nog vullen nadat je door security bent geweest, dus gewoon zorgen dat hij leeg is voor de douane en anders een nieuw flesje kopen in het vliegtuig of wachten tot je in Engeland bent, water daar is ook redelijk drinkbaar.

Je zegt dat je je eczeem zalf in je ruimbagage wil doen, dus ik neem aan in je koffer? Als dat zo is hoef je niet per se een doktersverklaring te hebben. Ik heb ook wel eens medicijnen in mijn koffer gedaan zonder verklaring en er is nooit moeilijk over gedaan. Zorg wel dat het goed is afgesloten.

Het antwoord is 4 x JA:

• een wereldstekker mag in hand- of ruimbagage
  • sleutels MOETEN in handbagage, omdat je ruimbagage verloren gaan
  • lege flesjes kunnen door de viligheidscontrole en kan je bijv. in de toiletten of fonteintjes vullen
  • zalf mag zeker mee in ruimbagage, als het minder is dan 100 ml ook in handbagage zonder doktersbewijs

Allemaal ja. Let op dat je je flesje wel pas vult na de laatste controle, dus als je in de wachtruimte zit.
En voor medicijnen oid kun je beter altijd even een medische verklaring van de dokter meenemen. Is gratis en je weet zeker dat je het gewoon zo mee krijgt.

En dat sleutels in je handbabage MOETEN?? Sorry, maar dat is onzin. Het is je eigen verantwoordelijkheid waar je je spullen laat en dus ook als jij/maatschappij deze kwijt raakt.

Nou hee rustig maar. Je hebt nu toevallig gelijk omdat KLM dit veranderd heeft, maar vroeger stond het echt wel in de vervoersvoorwaarden dat sleutels niet in de ruimbagage mochten. Nu staat er dat het “niet aangeraden” is. Maar bij andere airlines staat wel degelijk dat sleutels en geld en zo “verboden” zijn.

Dat ze dat niet gaan controleren of je koffer gaan weigeren is natuurlijk ook waar. Het is je eigen verantwoordelijkheid en het is ontzettend dom om sleutels in je ruimbagage te stoppen.

^ Just saying…

Heel erg bedankt voor de vele en snelle reacties!

Toch nog een paar vraagjes, zoals ik al had aangeduid:

• Mogen aspirientjes/paracetamol in je handbagage EN je ruimbagage?
  • Mag je je eigen kauwgom mee in het vliegtuig?
  • Mag een handspiegeltje in je handbagage? Of is het beter voor in je ruimbagage?

Misschien een beetje domme vragen, maar ik heb nog nooit gevlogen dus weet ook niets.

Dankje!

Weet je trouwens of je wel of geen ruimbagage mee mag nemen? Vaak moet je die apart bijboeken namelijk