Bacteriën in make-up

Ik hoorde laatst dat er super veel bacteriën in make-up gaan zitten als je deze niet goed schoon houd. Vooral op lippenstift/coverstick/oogpotlood en in potjes zoals bij foundation.

Hoe kun je dit voorkomen of zorgen dat het minder word?

Regelmatig schoonmaken xD

En zo min mogelijk uitlenen aan andere mensen.

Niet niet niet uitlenen.

Ja maar hoe maak je in godsnaam foundation of lippenstift schoon? (Een oogpotlood kun je nog slijpen met een schone puntenslijper maar de rest)

er zit ook poep in enzo,
dat zei mijn bio leraar.

Lippenstift met een doekje, lijkt me logisch. Foundation weet ik niet, gebruik ik nooit xD

poep?

de bacteriën ervan denk ik.

Omg?

Oke,
Ik ben dom want ik google niet voordat ik een topic aan maak. Hier wat tips voor mensen die het ook handig vinden.

1. Vloeibare make-up altijd in potjes met pompjes kopen
  2. Dingen als lippenstift, lipgloss, rouge, bronzer, poeder, en oogschaduw altijd met een kwastje op doen en het kwastje goed uitspoelen. NOOIT MET JE VINGERS!
  3. Punten van oog- en lippotloden altijd slijpen na gebruik
  4. Puntenslijper en kwastjes regelmatig ontsmetten
  5. Make-up niet uitlenen, tenzij diegene een SCHOON kwastje gebruikt wat je na gebruik opnieuw reinigt.

Beetje erg overdreven…ik doe mijn oogschaduw altijd s’ochtends op en soms gewoon met mijn vingers, ik heb niet zoveel tijd om elk kwastje schoon te maken en enorm veel kwastjes te kopen…bovendien doe ik mijn oogschaduw s’ochtends op, en dan heb ik vaak mijn handen gewassen…

Ik heb altijd schone handen als ik aan mijn make-up kom, leen het niet uit en draai de dopjes en alles weer goed aan. En ik gebruik gwn de kwastjes die je bij de oogschaduw krijgt en blend met mn vingers. Geen dure kwasten voor nodig, is alleen maar werk met schoonmaken.
En na het opmaken mn handen weer wassen. Lijkt me genoeg hoor want 's avonds maak je je gezicht toch weer helemaal schoon…

oog/lip potlood ku je in ure alcohol dopen

Ik dacht al, wat is dat bruine toch steeds op m’n gezicht… Nu snap ik het, het komt van mijn make-up af!

Right :crazy_face:

HAAHAHAHAHA POEP?

als je elke keer je oogpotlood moet slijpen als je hem gebruikt heb kan je zowat elke 2 weken een nieuwe kopen ofzo =O

de beste tip is denk ik om het gewoon niet uit te lenen!

volgens mij zit er geen poep in make-up, maar wel in parfum
Mensen kunnen meer dan tienduizend verschillende geuren onderscheiden, baby’s herkennen hun moeder aan de geur, en onze anatomie spreekt boekdelen: van alle primaten hebben mensen de meeste geurklieren, en waar die klieren in groten getale voorkomen, zoals de oksels, hebben we haren die onze lichaamsgeur versterken.Vijfduizend jaar geleden parfumeerden Chinezen, Egyptenaren en Indiërs zich al met kaneel, sandelhout, jasmijn en roos, bestanddelen die de huidige parfumiers nog steeds gebruiken. Al meer dan vijfduizend jaar staan we ons voor een avondje uit dus al te besprenkelen, bespuiten of in te smeren met spulletjes die lekker ruiken. Of we daarmee onze lichaamsgeur proberen te verdoezelen of juist te versterken, is maar al de vraag; want we mogen dan vies zijn van onze eigen poep- en urineluchtjes, het zijn juist die bestanddelen die parfums exclusief en duur maken. :face_vomiting:

vind die tips wat overdreven eigk… ik leen m’n spullen gwn niet zomaar uit (en als ik bv een vriendin opmaak gebruik ik schone kwasten), was m’n kwasten regelmatig en zorg dat ik mijn handen was voor ik aan de slag ga met mijn spullen (maar dat doe ik altijd voor ik dingen op m’n gezicht begin te smeren). dat is volgens mij al voldoende.

makeup kwasten ervoor gebruiken en die ook na elk gebruik schoonmaken.