Bacteriele Vaginose (rare afscheiding)

Ten eerste sorry als dit too much information is, maar het is gewoon een heel vervelend probleem en ik vroeg me af of andere meiden hier ook ooit last van hebben gehad.

Sinds een paar maanden heb ik raar ruikende afscheiding. Het ruikt zuur & soms zelfs een beetje vissig. Ik heb in februari een soa-test laten doen en ik bleek bacteriële vaginose te hebben. Het staat bekend als soa, maar je kunt het ook krijgen als je bijvoorbeeld je vagina te veel schoonmaakt, als je heel gestresst bent enz. (bij mij waarchijnlijk dat laatste, ik heb nog nooit onbeschermde seks gehad dus daar kan het niet door komen). Er werd bij die test echter gezegd dat ik het niet heel erg had (?) en dat het als het goed is wel weer vanzelf kon over gaan. Nu heb ik er een paar maanden later nog steeds last van, de ene keer erger dan de andere keer. Ik ben nu ook met een nieuwe jongen aan het daten en durf ook niet verder met hem te gaan omdat ik weet dat hij het gaat ruiken. Ik vroeg me af of iemand hier dus ook ooit last van heeft gehad, en zo ja, hoe dit is over gegaan. Helpt lactacyd oid hier tegen?

Oh en alsjeblieft geen reacties van; ‘het valt vast mee, geeneen vagina ruikt naar bloemetjes’. Ik weet hoe mijn vagina hier voor rook & ik weet dat dit niet echt normaal is.

Thanks!

Naar de dokter gaan. Géén lactacyd gebruiken. Je hebt antibiotica nodig.

@ Bergmuts bedankt voor je reatie, ik ben inderdaad van plan om deze week naar de dokter te gaan. Ik las echter op internet dat de kans heel groot is dat het terugkomt & vraag me dus af of er verder nog dingen zijn die ik kan doen om te voorkomen dat het terugkomt…

Elke dag wassen met alleen water, katoenen ondergoed dragen.

Ik heb het zelf ook gehad en na een antibioticakuur is het nooit meer teruggekomen. (dat is nu 2,5 jaar geleden). Als je weet wat de oorzaak is en dat vermijdt of voorkomt, dan is de kans dat het terugkomt niet erg groot. Zolang je maar gezond eet.

Weet je toevallig nog wat voor antibiotica je hebt gehad? Pillen of een vaginale gel?

Ik heb metronidazol tabletten gehad.

Ik heb dit ook gehad en het is echt vervelend als je het laat doorgaan, ik had op een gegeven moment gewoon pijn in mijn onderbuik ervan (ik wil niet met zekerheid zeggen eierstokken maar zo voelde het wel, continu op de meest random momenten steken links en rechts afwisselend in mijn onderbuik).
Zeker weten een tripje naar de dokter en een antibioticakuur. Ik hoefde maar vier tabletten te nemen in 24 uur en daarna was het over.

@ OpalKoboi ik las ook dat het kan opstijgen naar je eierstokken en dat je daar een ontsteking kan krijgen. Maar volgensmij heb je dan echt helse pijnen. Maar hoe dan ook ik ga deze week naar de dokter.

Bedankt voor jullie reacties iig !

Jaa ik denk dat ik daar last van had eerlijk gezegd. Een beginnende ontsteking op zijn minst, maar ik had die pijnen al maanden en heb het gewoon afgeschreven als gevolg van te dik zijn (oké klinkt raar maar in mijn hoofd was het logisch. :’) )

Goed dat je naar de dokter gaat!