Bacteriële infectie

Ik ben gister waarschijnlijk gebeten door een of ander beest. En ik heb een bacteriële infectie in me teen. Me voet en alles is echt helemaal dik. :S heb antibiotica kuur gekregen en nog andere pillen tegen de jeuk. maar wat is een bacteriële infectie eigenlijk? Die dokter vertelde dat als ik 48 uur gewacht had ik een groot probleem had gehad :S

Misschien ben je gebeten door een teek (wat ik me niet kan voorstellen als je een opgezwollen voet hebt, haha)? Als de teek niet binnen 24 uur wordt verwijderd/als je niet binnen 24 uur antibiotica neemt loop je kans op de ziekte van Lyme.

google? :kissing:

Okee, Ja, ik ben gistermiddag gebeten/gestoken ofzo, en ben daar vanavond pas voor naar de dokter geweest. Heb nu ook antibiotica enzo…

Een teek blijft zitten als ie je bijt, want hij zuigt bloed op. Dus als er geen teek zat, was het geen teek. En trouwens als het een teek is krijg je toch pas antibiotica als je rode kringen om de beet heen hebt? (teek moet idd weg binnen 24 uur trouwens.)

lekker nutteloze reactie van mij weer… naja.

Hm ik heb ook een bacteriele infectie gehad, aan mn hiel. Ik heb een ongeluk gehad en daar kwam een wondje, is een bacterie ingekomen op een of andere manier, het ging er vies uit zien (gelig). Het was ook besmettelijk en kreeg het ook op m’n rug en mijn ogen gingen ontsteken omdat ik soms in m’n ogen wreef. Bij mij zei de dokter ook dat als ik later was gekomen dat ik naar het ziekenhuis moest ofzoiets. Zalfje voor gekregen, geen idee hoelang ik die gebruikt heb is ook alweer 4 jaar geleden ofzo…

Als een teek zich niet goed heeft vastgebeten kan deze er vanzelf afvallen :].

Maar een take die veroorzaakt toch maaar een kleine rode plek. En bij mij is me hele voet rood en dik