Backpacken in australie

Hoi allemaal!
Ik ga over 2 maanden backpacken in australie :relieved: , voor een half jaar/ driekwart jaar. Ik probeer nu zoveel mogelijk informatie en ervaringen te horen, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dat ook gedaan hebben. Wat ik iig graag wil weten;

-Hoe regelde je een vliegticket? (Ik heb namelijk geen geplande terugkomst datum en aangezien maatschappijen tegenwoordig niet meer met open tickets werken, vroeg ik me af of het handiger is om twee keer een enkele reis te boeken? Of weet iemand een maatschappij waarbij ik goedkoop de datum kan wijzigen?)
-Waar moet ik sowieso heen?
-Wat nam je mee?
-Is het moeilijk om betaald werk te vinden als backpacker?

Alle tips zijn ontzettend welkom, dankjewel!

eh ik heb even een offtopic reactie
maar je avater vind ik zooo geweldig x]

Haha, dankje :stuck_out_tongue:

ik ga zelf in Januari voor een halfjaar naar australie en ben nu ook aan het rondsnuffelen
http://www.taw.com.au/DesktopDefault.aspx
http://sydney.gumtree.com.au
dit zijn 2 sites die ik gekregen heb van een meisje dat naar australie is geweest en die vond ze heel handig, heb er zelf nog niet echt goed opgekeken maar de bovenste is ook speciaal voor werkende backpackers
en er zijn ook veel nederlandse sites die ingesteld zijn op backpackers met veel handige tips
kan je niet heel veel vertellen omdat ik alles ook nog aan het ontdekken ben maar misschien heb je er iets aan

o en schaf een creditcard aan, weet niet of je die al hebt, maar daar kun je in ieder geval bijna overal mee betalen en daarmee kun je ook al vantevoren op internet hostel boeken of auto huren
en ik neem aan dat je ook een australische bankrekening neemt?

oeeeh dat is vet!
maar je moet wel heel goed voorbereid zijn denk ik.
je moet in ieder geval een makkelijk opzetbare tent zien te vinden die in je tas past (+ de tas zelf) en ga je alleen of met nog een paar mensen samen?
en ik zou maar vast wat extra werken deze twee maanden want het zal wel iets kosten.

tent is niet heel handig denk ik, denk dat ze van hostel naar hostel reist?

Aah gezellig, dus jij bent nu ook al druk bezig met organiseren neem ik aan?
Nee ik denk dat ik geen tent meeneem en naar hostels ga. Alhoewel sommige campings daar wel super goedkoop zijn. Handige sites zijn dat trouwens, ik denk dat ik als ik blut ben een maand in melbourne ga werken, aangezien ik daar iemand ken bij wie ik kan logeren.
Een creditcard ga ik sowieso wel nemen denk ik, ik wilde net een visum aanvragen, maar daar blijk je ook alleen maar te kunnen betalen met een creditcard.
Aah ik heb er zoveel zin in :stuck_out_tongue:

wow, dit vind ik eng, mijn zus gaat ook over 2 maanden naar australiƫ voor 7 maanden. Even dacht ik dat je mijn zus was, haha! maar mijn zus gaat naar heel veel landen zoals thailand, japan, haha en nog 5 andere landen.

geen idee hoe ze dat heeft geregeld ;a

en als je engels kan praten, kan je wel een goeie baan vinden, anders moet je op het platteland werken voor heel weinigā€¦

Haaai! Ik ben 3 maanden met een vriendin geweest van maart to juni! Dus heb wel wat tips voor je :slightly_smiling_face:
-Hoe regelde je een vliegticket? Wij hebben ons ticket laten regelen door Travel Active, dus hadden wel een opendatum ticket. Erg handig!

-Waar moet ik sowieso heen?
Je moet sowieso naar Cairns, kan je goed shoppen en is echt een heel leuke stad. Je kan vanaf daar geweldig leuke tours doen. Als je de kans hebt, moet je gaan raften met R&R! Echt Ć©Ć©n van de leukste dingen die ik daar gedaan heb.
Als je de kans krijgt moet je ook langs Yamba gaan (in de buurt van Surfers Paradise). Is een heel schattig stadje, heel relaxt en staat onder surfers bekend als paradijs. (niet verwarren met Surfers Paradise, want surfen is daar minder nice) O
-Wat nam je mee?
1 backpack en een dagrugzakje. Niet teveel meenemen, want ik heb de helft weggegooid omdat ik daar nieuwe leuke dingen heb gekocht. Kleding is daar niet zo heel duur. Leuke winkels zijn JayJays en de Cotton On. Neem ook een setje nette kleding mee voor als je bijv een baantje in de horeca wilt en daarvoor moet solliciteren.
-Is het moeilijk om betaald werk te vinden als backpacker?
Geen idee, wij hebben 3 maanden alleen maar gereisd, maar volgens verhalen is het wel lastig. Je kunt langsgaan bij verschillende bedrijven die werk voor je kunnen regelen. Als je wilt kan ik je een bedrijf geven, dan kan je die alvast mailen en vragen stellen. Misschien kunnen ze alvast banen in de gaten houden voor je.

Ennuuuu nouja voor meer vragen, vraag maar raak!