Backpacken Australie

Hallo allemaal!

Ik heb plannen om te gaan ‘backpacken’ door Australie. Op de heenreis zou ik een korte stop willen maken in Hong Kong en ter afsluiting van de reis door Australie zou ik nog een paar dagen naar Fiji willen. Ik zat zelf te denken om te vertrekken rond april, uiterlijk mei.

Afgelopen week zou ik boeken met een oude vriendin maar door omstandigheden kan zij niet meer. Nu ben ik dus op zoek naar een reisgenootje. Heb al meerdere oproepjes geplaatst op verschillende sites. Ik wil het liefst niet alleen gaan omdat dit mijn eerste verre reis ‘alleen’ wordt en ik het toch fijner vind als ik met iemand samen ben.

Hebben jullie misschien nog tips en/of ervaringen?

Misschien dat hier iemand geinteresseerd is? :wink:

Ik zit ook al erg lang met het idee om in Australië en Nieuw Zeeland rond te trekken voor een paar weken. Alleen ik zit momenteel in onzekerheid of ik werk vind en of ik überhaupt zo lang vrij kan krijgen.

Misscien even vertellen hoe oud je bent en hoe oud je reisgenootje ongeveer moet zijn?

Ik zit dus met het feit dat ik bezig ben om te solliciteren als apothekersassistente. Waarschijnlijk krijg ik dit jaar geen vakantie, hooguit 1 week. Dus helaas gaat het voor mij over.

ik zit er ook al bijna een jaar over na te denken om te backpacken in Australië alleen denk dat ik met geld zit omdat het natuurlijk niet goedkoop is

Misschien is het handig om een budget erbij te zetten, dan weten mensen hoeveel ze ongeveer kwijt zijn :slightly_smiling_face:

Ik wil volgend jaar dat gaan doen :slightly_smiling_face:. Maar ik wil eerst via Thailand en Indonesië reizen om meerdere duikdiploma’s te behalen, zodat ik ook kan werken als divemaster. Maar echt supervet! Hopelijk vind je een leuke reisgenoot :grinning:.

Dat lijkt me ook geweldig!.. Alleen zou ik zoiets pas na mijn studie willen doen.