Hoi meiden,
mijn vriend en ik gaan vanaf begin december 2015 tot eind februari 2016 drie maanden reizen. Als eerst gaan we naar Australië waar we in Melbourne beginnen en naar Cairns rijden, dan naar Nieuw-Zeeland en als laatst naar Thailand (misschien klinkt de volgorde voor sommige een beetje onlogisch, maar op deze manier lopen we het regenseizoen in Australië een soort van mis)
Ik heb alleen heel wat vragen. Ik mail regelmatig met Kilroy, de organisatie waar wij volgende maand onze tickets gaan boeken en waarschijnlijk ook de campervan waarmee we in Australië en waarschijnlijk ook Nieuw-Zeeland willen rondtrekken, maar het duurt best even voor Kilroy ons antwoord en ik zou het graag ook vragen aan mensen die al eens eerder gebackpackt hebben (door Australië & Nieuw-Zeeland) want dit wordt mijn eerste keer!
-
Kilroy adviseerde ons een budget van 450 per week voor Australië en Nieuw-Zeeland te sparen en voor Thailand 250 euro per week. Nu ben ik alleen een beetje aan het zoeken naar campervans (echt de goedkoopste camper dingetjes, waar je alleen in kunt slapen enzo. Hoef er niet in te staan. Echt gewoon zo’n chubby ding) maar dan zie ik al gauw dat ik sowieso wel op 1600 per maand zit. Het lijkt me dat als mijn vriend en ik dat dus door de helft doen, zeg 8000 per persoon, dat de 1000 euro voor de rest van de maand in Australië best weinig is, niet? Iemand misschien suggesties voor goedkope huur maatschappijen?
-
En zijn er veel plekken aan de oostkant waar je gewoon kunt stoppen en slapen? Ik lees namelijk dat er op veel plekken borden zijn met dat je daar niet mag stoppen. Dat betekent namelijk dat we dan op campings moeten slapen en hoewel dat niet veel zal kosten komt het er toch extra bovenop.
-
Hoeveel kilo bagage hadden jullie mee? (ik lees namelijk dat zo’n 12 kilo voor 3 maanden wel prima is. Maar zou dan in godsnaam niet weten hoe ik dat moet doen haha) Wel even vermelden hoe lang en waar je dan bent geweest!
-
Hoeveel geld hebben jullie uitgegeven, en hoe lang was je daar? Kan ik een beetje vergelijken!
Verder nog tips, handige weetjes of andere dingen!? Ik ben me namelijk goed aan het oriënteren maar het is best een klus, ervaringsdeskundige zijn altijd handig