Backpack maatje gezocht

Hallo, ik ben kiki en 15 jaar. En ik zit in mijn examenjaar. Ik zoek iemand die met mij door Australië wilt reizen in ze zomervakantie van 2014. Het liefst een ouder iemand omdat dat het meest klikt. Hoop graag van iemand te horen!

Xx

Weet je zeker dat je zo’n ervaring, voor een redelijk lange tijd, wilt ervaren met een nu nog totaal onbekende?

Heel veel succes (:

15? Serieus? Het lijkt mij ontzettend tof. Maar op je 15e?

Wel succes dan iig!

Heb jij zoveel centjes dan :astonished:

Ik mocht vanaf mijn 16e of 17e pas met vriendinnen op vakantie, en dan wel op Terschelling maar ook niet verder weg! Dus dat je dit mag van je ouders sta ik versteld van!!

En misschien dat verder via Google meer info kan vinden. Wel kost dit veel geld, meer dan je denkt. En denk dan ook aan kleding, schoenen, eten en drinken, noodvoorzieningen, verzekeringen en dergelijke. Laat je eerst goed informeren!

Even wat praktische info van iemand die 8 maanden in Australie heeft rondgereist:

Voor de meeste dingen (niet alleen hostels, campings, maar ook pubs, tripjes, baantjes - het is nogal duur dus werken is wel een must, tenzij je kort gaat - ) moet je 18 jaar of ouder zijn. Kun je niet beter gaan als je iets ouder bent?

Ik kan je qua geldzaken wel informeren; denk aan per maand zo’n 1000 dollar, dus zo’n 800 euro. Met vliegticket, die ongeveer 1500 eur of iets minder kost, retour).

Maar, het is niet onmogelijk, je zou dingen doen als helpx.net (bij mensen werken in ruil voor eten/accomodatie - van schoonmaken op een boot tot op kinderen passen in de middle of knowwhere: maar hierbij ook, mensen kunnen je wegens je leeftijd minder snel aannemen). Of een school. Weet ik het.

Denk dat de kans klein is dat je hier een reismaatje vind btw.

Slotje op verzoek van TS.