Back to the 17th century || • a Katavi story.

[b]

Wat als je terug moest in de tijd? Terug naar een andere eeuw.
Een ander leven, een leven waarvan je weet dat het oneerlijk is tegenover anderen.
Wat als jóuw eigen ouders hebben meegewerkt aan deze onrechtvaardigheid en ze jou proberen er in mee te nemen?
Wat als je verliefd wordt op iemand? Iemand waarvan je weet dat je er niet verliefd op mag worden?[/b]

[i]In your eyes : Forbidden love
In your smile :Forbidden love
In your kiss :Forbidden love
If I had one wish love would feel like this

• Madonna[/i]

Dit verhaal speelt zich af in 2016, maar tegelijkertijd in de 17e eeuw, dat maakt dit verhaal een structureel, ingewikkeld complot. Op futuristische wijze maak je kennis met historische voorvallen en leer je de karakters Tailyn en Ruise kennen en natuurlijk ook vele andere personages. Foto’s stel ik later beschikbaar.

Mensen, ik ben twaalf jaar oud en daarmee een zeer jonge schrijfster.
Vergeef mij daarom eventuele spellingsfouten of slechte zinsopbouw.

Wel goed idee, denk ik. Maar het is zonde van je afbeelding, want ‘to’ moet ‘too’ zijn… Ik ben wel benieuwd naar je eerste stukje. :slightly_smiling_face:

This, ga het proberen te volgen (Ik ben een hele slechte volger, vergeet 't namelijk vaak)

1

[size=2]Ze laten me het prachtige tafereel van de neerdwarrelende sneeuwvlokken zien. Het lijkt alsof ze allemaal vechten om een plek op deze aarde. Deze koude, nare, ellendige plaats vol tragische, onvergetelijke momenten. Als zelfs onze natuurlijke elementen al moeten vechten om een plaats, wat is dan de volgende stap? Ik weet het niet. Niemand weet het.

[size=2]De sneeuwvlokken komen steeds dichterbij en eventjes lijkt het alsof ze uit het glas springen en me aanraken. Opeens betasten twee koude handen mijn schouderbladen en een bedeesd gilletje ontsnapt uit mijn keelgat. In een reflex draai ik me om en de vriendelijke, donkerbruine, vertrouwde ogen van mijn ‘bediende’ Ruise staren me aan. Eventjes laat ik me weer meenemen in zijn dromerige blik.

[size=2] Zijn blik had altijd zoveel te vertellen, alsof je woorden aflas van een computerscherm. Spiegels waren het, spiegels naar zijn gedachten.

[size=2] Je kon hier voor de kleinste dingen ruw worden gestraft en Ruise had een gewelddadig verleden achter zich liggen. ‘‘Nee’’ piep ik. ‘‘Of nouja… ja… maar ik verwijt het je niet’’ mompel ik erachteraan.

[size=2]’‘Je vader wilde dat ik je dit pakketje kwam brengen, volgens mij zit er een jurk in’’ mompelt hij. ‘‘Hij had het er ook over dat je je corset niet strak genoeg droeg’’ zegt hij terwijl hij behendig met zijn linkerhand het kartonnen doosje in mijn handen legt.

‘‘Hij wil dat je je vrouwelijke vormen benadrukt en je laat merken dat je graatmager bent’’ maakt hij zijn zin af. ‘‘Maar ik vind het zelf eigenlijk onzin, je bent ook prachtig zonder corset’’ fluistert hij zo zacht dat het bijna niet hoorbaar is. Ik zie dat hij zenuwachtig aan de touwtjes van zijn sweater frunnikt. Een sweater, een kledingstuk dat nog uit 2013 komt, het jaar van de revolutie. Het jaar dat belangrijke bestuursleden uit die tijd hun taken lieten vallen en ze overgaven aan anderen, anderen die niet goed met hun taken om konden gaan, zo ook mijn vader.

[size=2]Aangezien al deze elektronica niet werden vergoed veranderde Nederland in een land waar armoede en criminaliteit de baas werd.

[size=2]Soms kon je nog beter tot slaaf gemaakt worden dan dat je een normale burger was, aangezien het zonder geld moeilijk was te overleven.

[size=2]Wij uit de regering zijn verplicht om nette kleding te dragen en dat je als vrouw slank bent is dan ook noodzakelijk. Daarom móet je als dochter van een bestuurslid verplicht een corset dragen om zo slank en perfect als mogelijk te lijken. Normale burgers en mensen die ‘slaaf’ zijn mogen wel gewoon normale, ‘moderne’ kleding dragen zoals sweaters, gympen en skinny jeans. Alhoewel de meeste slaven en burgers maar één paar kleding heeft en ook maar één paar schoenen.

[size=2]Computers waren immers verboden. Ik bestudeer het labeltje en knijp mijn ogen tot spleetjes om te lezen wat er staat. ‘La magazin damesjurken & corsetten’ lees ik.

[size=2]Ik pak de juk en houd hem met twee handen omhoog. De strakke taille met de flodderige bolgezette onderkant zorgt voor een ‘ballerina’ effect. Overal verdeelt over jurk zitten zilveren pailletjes verdeelt wat hem een kerstachtige sfeer geeft.

[size=2]Nu weet ik het zeker. Deze jurk komt van mijn vader.

Oh God.
Denk ik een taal te beheersen, faal ik alsnog, ik wil het graag changen, is dat mogelijk? ook in story titel dan.

Ik vind het heel mooi geschreven! Ook omdat je pas twaalf bent, echt knap!
Ben benieuwd hoe het verder gaat :’)

Het is al weg gehaald hoor, die [font]'s.
Ik zou het trouwens ook fijn vinden als jullie me wijzen op eventuele grammaticale fouten, want ik doe natuurlijk mijn best om Back too the 17th century || zo professioneel als mogelijk te maken.

Stuur me ook gerust een vriendenverzoek c;.

Haha, dat is niet erg hoor.

Had ik het nou goed of niet? huh?

Je afbeelding en titel kloppen inderdaad niet.

Je titel moet zo: Back to the 17th century.
En je plaatje zo: ‘I can’t help falling in love with him, and he can’t help he loves me too’

Ik had eerst ook to, maar mensen zeiden dat het too moest worden, dus toen raakte ik tamelijk in de war :$.

De ondertitel (of hoe ik het ook moet noemen) die moet too zijn.
‘‘I can’t help I fall in love with him and he can’t help he loves me too.’’

OOHWWW #:

Ze bedoelden bij het plaatje, de ‘ondertitel’

Oh qua grammatica Engels weet ik niet of het goed is hoor, is niet bepaald mijn beste vak ;p
Dus daar zeg ik niets over, haha

to en too moeten omgewisseld:
To is als voorzetsel (bijv. I walked to the station, (I’m going) back to the 17th century)) en bij een werkwoord (bijv. to read, to see).
Too betekent of “ook”, of “te”. Dus “he loves me too” of “he ate too much”. :slightly_smiling_face: Voor de rest goed geschreven though.

Het spijt me mensen, ik heb het al aangepast.
Ik denk altijd veel te snel een taal goed te beheersen, maar schijnbaar moet ik nog veel leren.
But how about the first chapter?

Als je op deze leeftijd al zo’n goed stuk kan schrijven dan word ik later fan hoor. Wauw!

De jurk die Tailyn van haar vader gekregen heeft.