Back to ex: do or don't

Hee meiden,
Ik heb wat advies nodig… Sinds kort praat ik weer veel met de eerste jongen op wie ik verliefd ben geweest. Hij en ik hebben een nogal bewogen verleden gehad, waarin ik veel te veel over me heen liet lopen en hij nogal bot uit de hoek kon komen vaak. Ruzies waren er regelmatig. Dit is al een tijd terug en door alle ervaringen kan ik wel zeggen dat ik behoorlijk veranderd ben. We waren al weer een tijdje bevriend en hij heeft me ontzettend geholpen tijdens de breakup met mijn ex een aantal maanden terug. Tijdens deze periode heb ik gemerkt dat hij veranderd is en veel volwassener is geworden. Pas geleden vroeg hij aan mij of ik hem een laatste kans wilde geven. Hij heeft heel veel moeite gedaan om me uiteindelijk zover te krijgen, maar ik kon niet zeggen dat ik er veel vertrouwen in had. Ik was bang dat hij me weer zou kwetsen en daarom heb ik me er dit keer niet vol voor ingezet. Plus, mijn vrienden én mijn ouders zien het niet zitten als ik weer met hem ben. We hebben nou in korte tijd alweer een aantal irritaties gehad en daarom heb ik laatst gezegd dat ik er geen zin meer in had. Ik heb hem hiermee behoorlijk gekwetst en hij kan het maar moeilijk accepteren. Ik geef heel veel om hem, maar ik weet dat onze toekomst heel lastig gaat worden door onze botsende karakters en familie-omstandigheden. Mede daarom heb ik hem afgewezen, maar ik weet niet of het de juiste keuze was…

Hebben jullie goede ervaringen met teruggaan naar je ex of is het een ontzettende no-go?

Ik heb hetzelfde als jou meegemaakt. ik ben sinds 4 maanden weer met mijn ex/vriend samen.
Hij had me in het verleden ook heel erg pijn gedaan en gekwetst. Ik hield daarom de boot af toen hij weer interesse toonde. Het heeft daarom ook 3 maanden geduurd voordat ik weer een relatie met hem begon. Ik merk wel dat ik door alles wat er is gebeurd, er toch wel door geraakt ben en dit merk in mijn relatie. Mijn ouders en vrienden zijn ook niet dol op hem door alles wat er is gebeurd.

Ik kan je niet zeggen wat je moet. Je moet je bedenken of een relatie met hem zou werken of niet en of je dit zou willen doen. Je kan me altijd noten.

Lastig! Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ten eerste wil ik je meegeven dat je je niet moet laten weerhouden omdat je ouders en vrienden er niet positief tegenover staan. Als JULLIE een relatie weer zien zitten, moeten jullie ervoor gaan. Je familie en vrienden wennen hier vanzelf wel weer aan.

Ik ging terug naar mijn ex en inmiddels zijn we alweer 3,5 jaar verder en nog steeds gelukkig, maar dat wil niet zeggen dat dat voor jou ook zo gaat zijn. Je zegt dat jullie de laatste tijd weer veel irritaties hadden. Waar gingen die over? Valt dat nog op te lossen of valt daaraan te werken?

Dankjewel voor je reactie!
Het waren maar kleine irritaties, en het kwam erop neer dat ik vond dat hij te weinig tijd voor me vrijmaakte. Achteraf gezien best begrijpelijk, want we zitten allebei in ons examenjaar en de schoolexamens zijn volgende week. We moeten veel leren en we zijn allebei snel gestresst. Daardoor kreeg ik het idee dat ik niet echt een hoge prioriteit ben bij hem (waar hij het trouwens helemaal niet mee eens is).

Goed, kleine irritaties dus. Ik denk dat dat soort irritaties in veel relaties wel voorkomen, dus dat is niet per se een probleem. Ik snap dat je bang bent om gekwetst te worden, maar je geeft ook aan dat hij heel veel moeite heeft gedaan, hij volwassener is geworden en dat hij vroeg of hij een laatste kans kon krijgen. Een laatste kans, dat wil dus zeggen dat hij wel door heeft dat hij het hiervoor verpest heeft.

Kijk, ik zeg niet dat het goed afloopt als je naar hem teruggaat. Ik zeg ook niet dat je daarom maar niet terug naar hem moet gaan. Maar zonder ál te ver vooruit te kijken, wat wil je nu? Wat voel je nu? Mis je hem op dit moment? Wil je graag bij hem zijn?

Ik denk dat het belangrijk is om te kijken naar waarom het uit ging. Als je zegt dat jullie karakters eigenlijk niet bij elkaar passen, dan zie ik niet in waarom je het nog wilt proberen. Zeker als er nu op korte tijd weer irritaties beginnen te vormen.

Ik ben wel terug samen met mijn ‘ex’ (We waren een maand uit elkaar maar in de praktijk gedroegen we ons nog wel als koppel) en dat gaat al 4 jaar prima, we wonen ook samen enzo. Dus het kan wel, maar wij zijn uit elkaar gegaan door externe problemen indertijd. Niet doordat er iets mis zat tussen ons. Ik denk dat dat wel erg belangrijk is.

Ja, ik mis hem zeker. Hij is mn maatje en ik voel me goed als ik bij hem in de buurt ben.
Ik ben alleen zo bang dat het maar tijdelijk is en dat ik weer een gebroken hart ga krijgen :s

Het is niet zozeer dat onze karakters niet bij elkaar passen, maar het botst af en toe. Over aantal dingen denken we heel anders, wat het juist weer interessant maakt, maar we zijn allebei heel direct.
We hadden een echte knipperlicht relatie en de laatste twee maanden was het het grootste gedeelte uit dan aan. Hij kreeg gevoelens voor een ander meisje waardoor hij het uit heeft gemaakt met mij.

Ik ben terug gegaan naar mijn ex, hij was wel iets volwassener enzo, maar uit eindelijk liep het toch weer fout af. Het is met een reden uitgegaan en het hoort dus ook uit te blijven.

Ik geloof erin dat terug naar je ex gaan goed kan uitdraaien, maar dat hangt van de redenen af waarom het uitging. Het is mogelijk als je toen uit elkaar gegroeid was, of het was praktisch moeilijk, of de gevoelens waren verdwenen… Wat jij aanhaalt, is exact wat ik een anderhalf jaar geleden als reden had om het niet te doen.

Ik heb het wel gedaan, heb een vreselijke relatie met hem gehad en geniet nu nog van de mentale schade die ik heb opgelopen. Doe het niet en zeker niet als hij ooit over je heen liep en bot deed. Al helemaal niet als je familie en vrienden er niet achter staan, want meestal hebben die nog gelijk ook. Mensen kunnen volwassener worden, maar volledig veranderen? Nee, daar geloof ik niet in.

Sorry voor de cynische reactie, maar ik wou dat iemand mij dit gezegd had in het verleden :wink:

Nou, ondertussen alweer een hoop veranderd. Ik heb een paar dingen gezegd tegen hem waar ik mee zat en dat voornamelijk met hem en z’n ex had te maken. Hij loog keihard in me gezicht, vervolgens hebben we knallende ruzie gehad waarin hij paar gemene dingen heeft gezegd zoals dat ik het niet waard ben en waardoor ik best erg gekwetst ben…
Achja nu hoef ik in elk geval geen keuze meer te maken

Beter vroeg dan laat te weten komen!