Hee meiden,
Ik heb wat advies nodig… Sinds kort praat ik weer veel met de eerste jongen op wie ik verliefd ben geweest. Hij en ik hebben een nogal bewogen verleden gehad, waarin ik veel te veel over me heen liet lopen en hij nogal bot uit de hoek kon komen vaak. Ruzies waren er regelmatig. Dit is al een tijd terug en door alle ervaringen kan ik wel zeggen dat ik behoorlijk veranderd ben. We waren al weer een tijdje bevriend en hij heeft me ontzettend geholpen tijdens de breakup met mijn ex een aantal maanden terug. Tijdens deze periode heb ik gemerkt dat hij veranderd is en veel volwassener is geworden. Pas geleden vroeg hij aan mij of ik hem een laatste kans wilde geven. Hij heeft heel veel moeite gedaan om me uiteindelijk zover te krijgen, maar ik kon niet zeggen dat ik er veel vertrouwen in had. Ik was bang dat hij me weer zou kwetsen en daarom heb ik me er dit keer niet vol voor ingezet. Plus, mijn vrienden én mijn ouders zien het niet zitten als ik weer met hem ben. We hebben nou in korte tijd alweer een aantal irritaties gehad en daarom heb ik laatst gezegd dat ik er geen zin meer in had. Ik heb hem hiermee behoorlijk gekwetst en hij kan het maar moeilijk accepteren. Ik geef heel veel om hem, maar ik weet dat onze toekomst heel lastig gaat worden door onze botsende karakters en familie-omstandigheden. Mede daarom heb ik hem afgewezen, maar ik weet niet of het de juiste keuze was…
Hebben jullie goede ervaringen met teruggaan naar je ex of is het een ontzettende no-go?