.
Misschien kun je beter ‘enters’ plaatsen waar nodig, dat is vooral veel fijner lezen bij dialogen. Bij je eerste stukje is dit waar ze zouden moeten:
(En nadat iemand iets zegt, moet je geen hoofdletter bij ‘zegt’ of ‘vraagt’ gebruiken, dat heb ik om het te verduidelijken ook maar veranderd)
“Ga jij nog iets leuks doen vanmiddag?” vraagt Sofie aan Kirsten als ze op de fiets van school naar huis zitten.
“Nee, waarschijnlijk huiswerk maken. En jij?”
“Ook niet” zegt Sofie.
Ze komen bij een kruispunt waar Kirsten naar rechts moet en Sofie naar links.
“Tot morgen!” roept Kirsten.
“Tot morgen.”
Als Sofie thuis komt ziet ze een briefje liggen.
“Hoi Sofie ik ben even boodschappen doen, kun jij vast de uien voor het avondeten snijden? Kusje mam” staat erop.
Sofie zet een muziekje van The beatles op en begint de uien te snijden. Daarna gaat ze naar boven aan haar huiswerk.
-witregel omdat je een tijdssprong maakt-
“Pffft, ik heb echt geen zin meer, ik heb nu wel genoeg huiswerk gemaakt.” zegt Sofie als ze een poosje aan haar huiswerk heeft gezeten. Ze bekijkt een paar YouTube filmpjes en een filmpje van The beatles.
“Wat zou ik graag in de jaren 60 leven” denkt ze, “dan zou ik naar concerten van de beatles gaan, van die jaren 60 jurkjes dragen en strikken in mijn haar doen. Het was toen veel leuker dan nu.”
Ze zucht. Dan roept haar moeder haar voor het eten.
-nogmaals een witregel vanwege tijdsprong-
Na het eten gaat ze op internet een beetje zoeken naar kledingstijl in de jaren 60. Jurken, bloemen, hippie broeken en flower power. Vervolgens gaat ze aan de slag. Ze zoekt een groot stuk gebloemde stof en begint erin te knippen en te naaien.
Na een paar uur ziet ze dat het al 10 uur is. Haar jaren 60 jurk is goed gelukt en met een tevreden gevoel gaat ze slapen.
Dit is allemaal opbouwend bedoeld, om je te helpen. Het is geen negatief kritiek of zo.
Dankjewel voor de tip!
Leuk onderwerp! Maar misschien kun je een beetje vertellen waar het over gaat? Ik vind dat altijd wel fijn om te weten, dan weet ik of ik ga volgen of niet.