Bachelor( )opleiding

Is het bacheloropleiding of bachelor opleiding? Verstand zegt a), Word zegt b), Google zegt a) en dan vind ik weer de site van de HU met b) en het woordenboek geeft helaas alleen de betekenis. En aangezien het voor een sollicitatiebrief is die nagekeken wordt door een je-vergeet-een-komma-dus-4-punten-aftrek-grammar(en spellings-)nazi, ben ik er graag zeker van haha. Ik heb de zin nu maar omgebouwd naar (…)en ik heb zowel mijn master als bachelor van de opleiding ~ behaald(…), maar ik vind dat zo lelijk staan, dus ja, struggles in life hè. Many thanks.

Ik schrijf altijd bacheloropleiding en dat is ook hoe ik het overal zie (inclusief de website van de universiteiten).

Damn, ik heb hier echt nog niet over nagedacht, terwijl ik dat woord zo vaak ben tegengekomen haha

bacheloropleiding zou ik denken

Je kunt dit probleem ook anders oplossen, je kunt ook zeggen:

‘Ik heb een bachelor en mastertitel behaald in (naam van opleiding)’

@Louise, ik vond die optie echt heel goed en toen spellingsuggereerde Word ‘bachelor titel’, oh. Maar ik ga het op de spellingskwaliteiten van Bill Gates blamen en het gewoon aan elkaar typen, 't gaat toch eigenlijk ook maar om een inieminieonderdeel haha.
Maar super, thanks allebei!

Bacheloropleiding

Het is een samenstelling en er is geen sprake van een ‘klinkerbotsing’