Babysitten

ik mag gaan babysitten…
Op een meisje van 2 een jonge van5 en nog een jongen van 8…
Het meisje van 2 draagt nog een luier en ik weet niet zo goed hoe je di moet ververse? ik heb al op internet gezocht maar nergens staat op hoe je 't prcies moet doen… iemand tips advies?

Vraag gewoon aan je moeder hoe het moet. Zij weet het vast wel!
heel veel su6!
xx

Je maakt de luier los
je maakt der een beetje schoon met een doekje, je pakt een nieuwe luier, je vouwt die open, je tilt haar omhoog aan der beentjes, of onder haar kont, je schuift de luier eronder, je vouwt hem, je plakt hem dicht, en dan moet je even kijken of de ‘pijpjes’ naar buiten zitten, want anders dan kan hij lekken, klaar iskees!

je weet niet hoe je een luier moet verschonen? Lijkt me vrij simpel.
Je legt het kindje op een commode/aankleedkussen, broekje/sokken uit, rompertje los, luier er onder uit … meteen in een zakje doen.
baby schoonmaken, eventueel poeder/zalf en hoppa alles weer aan!

Ik vind het wel een beetje raar dat je gaat oppassen als je dit al niet weet.

Haha, ik weet nog toen ik voor t eerst op moest passen dat meisje had ook
nog een luier om en toen had ik dat ding verkeerd om aan gedaan ;p!

Maar volgens mij gewoon, oude afdoen en meteen dichtplakken, schoonmaken met babydoekjes terwijl je dr beentjes omhoog houd, (ik
moest ook nog van die zalf opsmeren omdat ze nogal rood was), dan
gewoon de nieuwe luier omdoen (en even kijken wat voor en achterkant is haha)
en niet te strak, niet te los vastplakken gewoon dat t net goed
blijft zitten zegmaar ;p.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, ik ben ook geen expert hoor ;p maar
dit is wat ik nog weet van het oppassen toen…

• oja en denk erom dat je haar goed in de gaten houd, want ze kunnen heel
    wild gaan doen, en ze moet natuurlijk niet van dat ding afvallen :wink:

pak je babyborn en ga oefenen met je mama.

:grinning:

vraag aan de moeder?

Ligt ook nog aan wat voor soort luiers ze heeft natuurlijk… Ik pas nu meer dan anderhalf jaar op bij een jongetje en een meisje en dat meisje was bijna 2,5 toen ik er voor het eerst kwam en had toen ook gewoon altijd luiers aan. Ze had van die luierbroekjes die je niet vast hoeft te maken, gewoon net als een onderbroek zeg maar… Dus dat is echt super handig.(A)
Maar goed, gewone luiers zijn ook niet heel ingewikkeld ofzo.:stuck_out_tongue:

Ververse? Volgens mij heet het nog altijd verschonen.
Je ligt het kind op de comode (laat het kind NOOIT alleen, en houdt het altijd vast anders valt die) je maakt de luier los, en die trek je er zachtjes onder vandaan. Je maakt de billen schoon, en pakt een nieuwe schone luier en die doe je om.
Dat plakband waarmee je een luier mee vast maakt dat is de achter kant zodat. Je kijkt of de luier goed zit, of de pijpjes goed zitten en of die niet te strak zit.

Je kan ook staand verschonen, maar doe dit alleen als een kindje alleen geplast heeft.
Trek broek naar benenden, maak romper los knoop die vast.
Maak luier los en draai het kindje met de kont naar jou toe. Pak nieuwe luier en plak dat plak spul op de buik van kindje, Daarna pak je de voorkant en haal je die door de voorbenen van een kindje heen zodat de luier goed zit, enige wat je nu nog moet doen is plak randje op de luier vast maken en klaar is kees:)

Gemakkelijk toch? :woman_student: