Babysit tips

Heey ik ben dus 13 bijna 14 jaar
en van mijn moeder mag ik gaan babysitten
Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar ik heb niet echt tips gevonden x)
Dus de vraag is wat moet je met een 3-7 jarige doen .
en waar moet je bijvoordbeeld op letten enz en hoeveel je moet vragen
En wat als die zich pijn heeft gedaan
Wie heeft tips (:
en als er TOCH een topic was , wil je die dan even melden zodat ze deze dan kunnen sluite
xDaisy

Jij hoeft niet veel te doen hoor…

Toen ik binnen kwam hadden mijn oppaskindjes een grote doos gekregen van hun vader
En ze hebben de hele middag met dat ding gespeeld;
steeds werd hun ‘auto’ uitgebreider =D

Ga spellentjes met ze spelen, of iets met ze maken.
Als ze pijn hebben altijd even wachten of ze zelf opstaan, niet hun optillen. Als ze een schaaf wond hebben alleen even schoon maken met wat water er geen pleister op doen dat is niet goed voor de wond.

Hey,
ik ben 16 jaar en pas af en toe op de buurkinderen [weet niet precies hoe oud, maar rond de 6]
Als ik kom, slapen ze meestal al, maar als ze wakker worden en huilen omdat paps en mams er niet zijn, probeer ik ze stil te krijgen [wat eigenlijk nooit lukt X’D] en lees ik altijd even een verhaaltje voor.
Als ze zich pijn hebben gedaan en het is echt heel ernstig, kan je natuurlijk de ouders bellen [ze leggen dan wel een briefje met hun telefoonnummers ergens en anders vraag je die even] Of je probeert hem/haar een beetje te kalmeren etc.
Zelf krijg ik trouwens altijd 3 euro per uur.

Trouwens, misschien dat de ouders zelf ook wel vertellen wat je moet doen als ze wakker worden of als ze huilen etc.
Dan vertellen ze mij namelijk iedere keer als ik daar kom X’D

Ja ik denk ook dat die ouders je wel zeggen wat je moet doen enzo. Bij pijn idd even kijken hoe erg het is als ze hun hoofd stooten en gaan huilen gewoon ff naar kijken en troosten. Als ze hun bed uitkomen gewoon lief zijn vragen of ze eng hebben gedroomd, glaasje water willen etc. krijg je ze niet meer in bed gewoon zeggen ja dan lees ik nog een verhaaltje voor. Werkt echt altijd, kinderen zijn heel makkelijk om te kopen haha:P En overdag moet je gewoon lekker met ze spelen of eventueel tv kijken…!

Succes

Dankje voor de tips enz (:
Ik heb het geluk dat ik op een kindje ga passen waar mijn moeder vroeger op paste dus dat kindje ken ik al een beetje.
Maar hij wil nooooooit eten , alleen maar Pannnekoeken xD
Zou ik me daar dan iets van aantrekken ? :stuck_out_tongue:

Haha, misschien moet je hem iets anders te eten geven en als ie het dan niet wil moet je hem een beetje “omkopen”. “Als je je bordje leeg eet, dan…” Je kan natuurlijk niet altijd pannekoeken eten X’D Tenzij de ouders dat goed vinden :wink:

Nee, gewoon zeggen dat die zijn brood(of dat wat die op dat moment moet eten)gaat eten, wilt die dat niet jammer dan… Klinkt hard maar je moet wel streng en leuk tegelijk zijn met die kinderen anders lopen ze zo over je heen.
Maak er anders een spelletje van met eten, het zelfde ook met opruimen zet muziek aan en maak er een spelletje van.
Wees niet te bazig over de kinderen, het moet wel een beetje van beide kanten komen wilt hij/zij iets anders wil dan jij op dat moment wil maak dan een deal met 't kindje.

Hmm die zal ik onthouden (:
dankjee ^^

vragen hoe laat ze naar bed moeten , vragen of ze medicatie moeten nemen , vragen wanneer je flesje moet geven enz…gaat je wel lukken hoor

haha ik moet elke week oppassen en een zo’n jongentje die wou een keer niet naar bed dus ik hele tijd proberen en ik alvast met die andere 2 naar boven want 'k had gezegt van ja dan ga je maar hier slapen een meestal komen ze er dan wel achteraan omdat ze dat eng vinden in zo’n huis alleen, dus ik wachten tot 'tie boven kwam maar hij kwam maar niet terwijl 'k hem wel hoorde rennen en met deuren gooien enzo dus ik weer naar beneden was 'tie weg. Ik overal zoeken enzo en de voordeur zat niet op slot dus ik begon al te huilen en had 'k al die vader opgebeld want 'k was 'm al dik 10 minuten kwijt en 'k was helemaal in paniek. Toen hoorde ik die vader voor de deur stoppen dus ik liep even naar de keuken komt 'tie uit de was mand -.- Ik kon dat kind wel vermooorden

Zo moeilijk is het ook weer niet als je gewoon met kinderen om kan gaan.
2,50 per uur vind ik een goede prijs denkik.

Ogarme xD
en wat zei de vader toen ?

ik doe opleiding kinderopvang, dus ben aardig wat gewent met kinderen.

kinderen van 3 tot 7 jaar moet je gewoon lekker laten spelen, eigen gangetje laten gaan.
als het valt of er gaat iets fout, gewoon kijken of er écht iets goed mis is, meestal bij jongen kinderen is de verdriet zo snel over, dat het heel ernstig lijkt maar het is dan totaal niet ernstig. Alleen als het eecht ernstig is dan natuurlijk het nummer van de ouders bellen.

als ze te druk zijn kan je ook lekker een filmpie opzetten, een bordspel doen of ze laten tekenen! komt allemaal goed!

ik ben ook 14 en pas nu ongeveer 2 jaar op…
ene gezin is 3 kinderen; ongeveer 2, 4 en 7
andere 2 kinderen; 6 en 8 ofzoiets
andere 3 kinderen; ongeveer 4, 6, 8

bij mij liggen de meeste al in bed :stuck_out_tongue: anders ga ik altijd tv/film kijken met ze, een gezelschapsspel doen of ds’en, en dan in bed leggen en voorlezen (als ze niet willen moet je wedstrijdje verzinnen wie het eerst slaapt of boven is ofzo, werkt goed haha xD)

ik krijg bij allemaal ¤3 of wat meer (naar boven afgerond)

enn de eerste x dat ik bij dat gezin ging oppassen moest de oudste overgeven :pensive: toen kwam ie dus naar beneden in een ondergekotste pyjama, en toen heb ik hem uitgekleed, water gegeven en badjas aangedaan en de moeder opgebeld :stuck_out_tongue:
en soms als ze naar moeder willen ofzo ga ik altijd bij ze op bed zitten en dan aaien en zeggen dat ze over een uurtje thuis is ofzo.

succes =)

Gewoon vragen, wat willen jullie graag gaan doen?
En anders iets van;
Kies maar een spel uit.
Een dvd opzetten (Voor hun)
Tekenen
Stoepkrijten
Hun gewoon late spelen
naar speeltuin
Knutselen
etc. Gewoon dingen die hen leuk vinden.
alleen met jonge kinderen is het vaak zo dat ze naar 2 minuten al genoeg hebben van het gene wat ze doen

Hoeveel je moet vragen?
Ik krijg meestal gewoon een bedrag na opassen en vragen hen of het goed is. Ik krijg 15 euro voor de hele avond meestal.

Als kinderen al in bed liggen is 3 euro een goede prijs en als je met ze moet spelen en bezig moet houden is 4 euro per uur goede prijs over het algemeen

Ben net terug van het oppassen,
en heb weer geld verdient met tv kijken X’D
Die kinderen worden echt nooit wakker.