babyolie na het douchen

Wie gebruikt wel eens babyolie na het douchen? Ik heb ooit eens gehoord dat dit heel goed voor je huid zou zijn en dat die er tevens super zacht van wordt. Je zou het moeten smeren op een nog iets vochtige huid (onmiddellijk na het douchen dus) voor een goed resultaat.
Misschien ga ik dit ook wel eens proberen, maar hoor graag even jullie mening voor ik het ga kopen.

Als het goed is voor baby’s zal het voor ons ook wel goed zijn, toch? Babyolie is niet zo duur en het kan in ieder geval geen kwaad. En het ruikt ook vet lekker.

Ik gebruik bijna altijd babyolie, ik gebruik het zelfs om me mee te scheren en je huid wordt er inderdaad super zacht van!

Babyolie werkt prima. Is vaak minder vet dan gewone olie wat trouwens ook kan maar daar worden je kleding vaak vies van.

Ik doe dat ook maar dan gewoon met nivea :slightly_smiling_face: soms ook olie. Werkt inderdaad verzachtend!

Ik gebruik het ook. Maar meer omdat ik voor veel dingen allergisch ben. Sowieso voor de meeste zepen. Ipv bodylotion gebruik ik dus Zwitsal, daar zitten geen rare stofjes in :slightly_smiling_face:

Ik weet eig niet wat voor een effect het heeft. Ik gebruik het altijd dus ik zou het verschil niet kunnen zeggen. Nadeel is wel dat alles ff vettig is en het langer duurt voor het is ingetrokken. Bij mij zit altijd alles onder de olie.

Ik gebruik ook babyolie na het douchen en je huid wordt er inderdaad heel zacht van. Maar ik doe het voornamelijk omdat ik de geur lekkerder vind.

Babyolie van zwitsal is heerlijk idd, ik gebruik het ook! ::slightly_smiling_face:

Ik gebruikte ook altijd babyolie nu gebruik ik jojoba olie van de tuinen. Ik ging een keer naar een drogisterij om te kijken of ze iets hadden tegen de jeuk en de verkoopster die mij ging ‘helpen’ lachte mij uit, toen ik vertelde dat ik babyolie gebruikte en zei dat babyolie niet werkt omdat het voor baby’s is en de huid van baby’s heel anders is dan die van volwassenen. Daarna probeerde ze me dus een bodylotion van 30 euro te verkopen :cold_sweat:

Ik gebruik al een tijdje kokosolie en merk dat mijn huid er écht op vooruit gegaan is! (geen ingegroeide haartjes meer enzo)
Grote kans dat babyolie een vergelijkbaar effect heeft :slightly_smiling_face:

^ Kokosolie en babyolie zijn echt volledig anders hoor. Babyolie bestaat voornamelijk uit mineralen olie.

Wat een dom wijf. Idd gewoon een verkoop praatje! Zeker weten dat je in kleinere toko’s voor veel goedkoper jojoba, kokos of amandel olie kan kopen. ik was altijd best fan van De Tuinen (nog steeds best wel) maar nu ik weet dat ik een allergie voor coverseermiddelen heb kwam ik erachter dat lang niet alles dat puur natuur is. Van veel shampoo’s en lotions kreeg ik alsnog jeuk en uitslag. Ik gebruik nu Zwitsal babyolie en dat werkt prima. Het is misschien maar net wat je jeuk veroorzaakt, maar als het gaat om droogte dan werkt Zwitsal toch echt het beste. Kokosolie werkt ook goed, maar het trekt te snel in waardoor ik eigenlijk elk half uur zou moeten smeren. Babyolie versoepelt mijn huid veel langer :slightly_smiling_face:

Ik gebruik nu vooral kokos en jojoba olie voor mijn haar. Als je krullen hebt werkt dat ook ideaal!