Baas betaald mijn geld niet, door zijn schuld.

Hallo!
Er staat wel mijn, maar het gaat over mijn vriendin. Ik vind het echt zo naai voor haar!
Mijn vriendin moet nog geld van 3 dagen werk krijgen, maar dan moest ze eerst een of ander formulier invullen waardoor ze het kreeg. Maar die baas had het te laat gegeven, waardoor mijn vriendin nu niet haar geld krijgt! En ze heeft het al tegen die baas gezegd, van dat ze haar geld wilt. Maar heeft het nog niet gekregen. Ze wilt daar nu weg gaan, maar ik wil wel dat zij haar geld krijgt!

Weet een van jullie misschien hoe ik haar zou kunnen helpen?

huh, werkt ze zwart dan?

Nee, maar het had te maken met loonheffing.
Maar ze had pas begin mei dat formulier gekregen, terwijl het in april opgestuurd moest zijn (zoiets was het)

:astonished: Dat is idd wel een beetje vreemd…

ik weet niet wat jou vriendin moet doen, maar zoiets is ook gebeurt met iemand die ik ken.

dat heeft een vriendin van mij ook, maar zij werkt zwart. ze heeft wel recht om het geld te krijgen, als die vriendin hem aanklaagt krijgt ze haar geld terug en gaat hij de bak in voor het zwart laten werken van mensen. ze heeft hem natuurlijk niet aangeklaagd, want daar is ze te lief voor, maar ik vind dat ze er mee moet dreigen als het veel geld is.

Ze zou nog 36,45 moeten krijgen…
En ze werkt wit

Dat is lastig. Ik zou in ieder geval niet meer voor hem willen werken. Ik weet niet precies hoe zoiets werkt. Nou… Ik weet natuurlijk dat ze gewoon haar geld moet krijgen, wettelijk. Maar ik weet niet hoe je dat moet aanpakken, als iemand je dat niet geeft. Misschien dat 1 van jullie ouders daarmee kan helpen/ meer van weet?

ik ken iemand met hetzelfde probleem. heet ze toevallig Sabine?

goh werkt ze soms bij de hema?
komt me bekend voor zo’n probleem.
ze heeft recht op haar geld, dus moet ze nog maar es goed met haar baas gaan praten.

is er niet nog iemand bovenhaar baas die het geld uit betaald dan?, waar ik werk hebben we een baas, maar boven haar zit nog een kantoor en die regelt dat allemaal enzo.
lief dat je je er zorgen over maakt, maar kan ze het niet zelf oplossen, gewoon ontslag nemen en weg daar? opzoek naar een ander baantje.

Haha, hij gaat heus niet de bak in hoor, hij krijgt alleen een boete voor belasting ontduiken. En als je vriendin hem ‘aanklaagt’ krijgt zij ook een vette boete voor het zwartwerken…

Maar euh, voor de topicstarter, ik heb geen idee wat ze moet doen, sorry. Mijn collega heeft precies hetzelfde probleem met haar oude werkgever (en dat is nota bene haar vader!), zij krijgt nog 600 euro van hem. Zij maakt zich er niet zo druk over, dus ik kan je ook niet informeren over hoe zij het doet/gaat doen :stuck_out_tongue: Beschouw dit maar als een up!