'Baas' bellen?

Dit klinkt misschien heel raar (dat vind ik van mezelf ook) maar toch wil ik graag tips. Ik wil graag een bijbaantje en heb gehoord dat ze bij een aardbeienboerderij nog plukkers zochten. Het verdiend best wel goed, dus daarom sla ik de barrière van het om-6-uur-opstaan-in-de-vakantie door en heb besloten om daar te willen werken. Eén probleem: Ik zal de eigenaar moeten bellen om uit te leggen wie ik ben en dat ik er wil werken. Geen probleem, zou je denken, maar ik sta al bijna te trillen bij de gedachte alleen al. Ik ben bang dat ik ga stotteren of wat dan ook, en wat zou ik moeten zeggen? Ik zou dolgraag daar willen werken maar ik durf gewoon niet te bellen. Tips?

van te voren je vragen op een papiertje zetten? hardop oefenen van te voren?

Kun je hem e-mailen? Ga eventueel langs?

Als je per se moet bellen: schrijf op wat je wil zeggen. Dat kan echt helpen

Schrijf alvast wat trefwoorden op, en bedenk wat die baas wilt vragen.
Kortom: begin het gesprek als je voorbereid bent!

Succes!

X

Dat probleem heb ik ook altijd, met bellen of iemand aanspreken.
Maar daar moet je je eigenlijk gewoon overheen zetten.
Ik denk dat je gewoon op moet bellen, en dan je voorstellen, dus naam+achternaam, en dan zeggen waarom je belt. Zo iets zou ik doen dan xD

Waarom bellen?
Je kan er toch ook gewoon heengaan, :slightly_smiling_face:

Ik heb daar eigenlijk nooit zo’n moeite mee, ik bedenk van te voren even wat ik wil zeggen en dan bel ik gewoon, t zijn maar mensen hoor!

idd vragen en dingen die je moet zeggen op een blaadje zetten. Steekwoorden, geen hele zinnen; je kunt tenslotte beter stotterend overkomen dan voorlezend.

Bedenk je trouwens ook even dat die plukkers wat daar nu werken ook hebben moeten opbellen en waarschijnlijk ook zenuwachtig waren, en die heeft de baas ook aangenomen. Het zal bij niemand smoothless verlopen en ik denk ook niet dat de baas het erg zou vinden als je zenuwachtig bent; dat laat ten minste wel zien dat je het graag wilt!

Dankjewel allemaal. :grinning:

Ik zou het niet voorbereiden (niet hardoplezen etc.), want dat hoor je. Of je stem begint te trillen ofzo.

Omg daar ben ik dus ook altijd bang voor. Ik ben echt níét verlegen. maar als het op de ‘telefoon’ aankomt vind ik het wel ietsiepiestie eng.

Je begint zo: Goedemiddag, ik ben…, en ik ben geintresseerd in de bijbaan voor aardbeienplukkers. Dan zal hij meestal zelf beginnen met praten en je misschien wat vragen gaan stellen.

.

ik bent te lui om een baan te zoeken

als je het verkanlt een 2de keer terug bellen en uitleggen dat je enorm zenuwachtig bent, dan toon je initiatief en doorzetingsvermogen.