Baarmoederhalskankerprik?

Nemen jullie hem?/Hebben jullie de prik gehad?
  • Ja
  • Nee
  • Ik weet het nog niet.

0 stemmers

Heey!

Bij mij op school is het weer de tijd dat de meiden weg gaan om een prik te halen en de discussies weer komen. Over deze prik heb ik met mn ouders lang nagedacht. We hebben er voor gekozen om m niet te nemen. Jullie?

Ik heb hem wel gehad :grinning:

Ik heb het destijds niet gedaan en ook geen spijt van gehad.

Ik heb er destijds ook voor gekozen om het niet te doen.

Ik heb hem destijds niet genomen omdat het vaccijn je schijnbaar ook ziek kon maken ofzo. Geen spijt van en ik denk ook niet dat ik hem ooit wel ga halen.

Heb hem nooit genomen

Ik heb me er toen trouwens heel erg in verdiept en besloten hem wel te halen. Nu heb ik door m’n opleiding de kans gehad om me er nog meer in te verdiepen en ik sta heel erg achter m’n keuze van toen. Ik zie geen reden om hem niet te nemen, maar ieder maakt die keuze voor zichzelf.

Ik had horror verhalen gehoord… achteraf zeggen veel dat ze nep zijn. Maar ik weet het echt niet… ook omdat het vaccin nog zo nieuw is.

Ik ook! Ik schrok alleen wel toen mn oma baarmoederhalskanker kreeg. Ze heeft het wel ovelreefd maar toen heb ik alsnog getwijfeld om het toch te halen, maar niet gedaan. Geen spijt!

Mijn ouders wilden het ook niet, ze willen eerst weten wat het op lange termijn doet. Niet dat ik daar verder iets aan heb, maar voor mijn kinderen later ofzo.
Er is al eerder iets mis gegaan met een of andere pil en de kinderen van die moeders waren niet helemaal gezond ofzo (dat is wat mijn ouders mij verteld hebben, kon er zo 123 niets over vinden)

Misschien moet je je mening niet baseren op horrorverhalen uit de media maar op de wetenschap.

Maar die verhalen, was dat toen niet gewoon bedacht?

Ik heb hem gehad, bijna iedereen die ik ken heeft hem gehad!

kachina dat zeiden mijn ouders ook. Een pil tegen zwangerschaps pijn ofzo? en die kinderen die daarna kwamen waren of onvruchtbaar of kregen ‘‘misvormde’’ kinderen ofzo.?

Ik heb hem niet gehaald :slightly_smiling_face:

ja inderdaad, onvruchtbaar heb ik ook gehoord. En iets met verlamming ofzo

Deels zegt dat de verhalen echt zijn maar veel zeggen ook dat ze nep zijn…

Wat jij bedoelt is waarschijnlijk diethylstilbestrol (DES).
Ik vind dat vaccin alleen niet echt te vergelijken met het vaccin gardasil of cervarix, wat gebruikt wordt bij vaccinatie tegen HPV.

Ja, zoiets dergelijks ja. Ik heb ook heel veel horrorverhalen gehoord verder, maar die geloof ik niet. Maar die gebeurtenis was de reden dat ik het niet mocht van mijn ouders.

Daarbij komt ook nog dat ik geen zin had om me te laten gebruiken als proefkonijn en als de dood ben voor naalden. Ik durf ook de wetenschap niet geheel te vertrouwen hoor, ik heb jarenlang in het ziekenhuis gelopen en zij hebben mij zoveel dingen gegeven die uiteindelijk niet goed bleken te zijn. Ik zag al met al niet echt de meerwaarde van de baarmoederhalskankerprik

Ik heb hem destijds wel gehad.