Baarmoederhalskankerprik

Hee meiden
Even mijn verhaal…
Om me geen kreeg ieder meisje de inenting… Ik dacht dat ik nooit was opgeroepen… Maar gister vond ik onderin de kast de brief van al een paar jaar terug… Mijn moeder zegt dat ik zelf moet beslissen… Ik ben nu 14 en al ongesteld… en kan niet zwanger zijn (dit moest je invullen) kan ik de prik nog halen? Maar waar ik in mn hoofd mee zit… Mijn neef en ik zijn even oud… Toen we 10 waren moesten we in bad … Voordat we erin gingen , ging hij heel dicht tegen me aan staan en duwde zijn piemel tussen mijn schaamlippen… (niet in dat gat waar tie in moet met neuken) ik schrok en duwde hem weg, hij zei dar t een grapje was… Maar mijn vraag ben ik nog maagd en kan ik de prik nog halen om dat je als je seks hebt gehad hij niet meer werkt…( mijn moeder weet hier niks van , we warwn wel op elkaar ,maar zie hem al jaren niet meer) dus als ik hem haal , Is hij dan nog efectief en ben ik nog maagd?

Als hij niet in je vagina is geweest, ben je nog maagd. Ook als je geen maagd bent kun je de prik nog halen.
Je kan nu dus alsnog de prik halen, hoewel dit erg duur is. Ik dacht 90euro per prik en je hebt er drie nodig.

Het maakt niet uit als je al seks hebt gehad of niet hoor!

Krijgen jullie (ik woon in België) niet terugbetaald? Volgens mij kan het hier op die leeftijd gratis als je aangesloten bent bij een ziekenfonds.

Omg dit steld me zo gerust!!! Thx… Ja maar ik betaal liever en dat se kans verkleint dan dat de kans groter is dat ik t krijg

Ik woon ook in België, en ik heb bijlange geen negentig euro per prik moeten betalen. Ik denk dat je het voor een groot deel terug betaald krijgt als je nog geen 16 bent bij je eerste prik.

Ik zou hem gewoon lekker niet halen.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaadver, waren je neef en jij verliefd? D:

Je kan hem best halen ja! Kost niks.

gewoon halen voor de zekerheid. dan ben je tenminste beschermd.

Btw word je er ziek van? Misselijk ofso?

nope, dat is gewoon gelul

Nee, er treden eigenlijk alleen wat algemene ‘vaccinatie bijwerkingen’ op zoals bij elke vaccinatie kan gebeuren. Bij de meeste mensen is dat gewoon een gevoelige oppervlakte rondom de plek van de vaccinatie, spierpijn etc. en maar een dag of paar daagjes. Sommige mensen worden misselijk, maar dat is vrij weinig en erger dan dat wordt het niet.

Beetje een lamme arm aan die kant voor een paar uurtjes :slightly_smiling_face:

Je bent nog maagd, dus je kunt de prik gerust gaan halen. :slightly_smiling_face: En je wordt er niet ziek van hoor, alleen wat spierpijn misschien.

Maakt zeker wel uit of je al seks hebt gehad.

Verder vind ik het goed dat je hem gaat halen. Ik heb alleen wat spierpijn gehad. Probeer je arm gewoon zo veel mogelijk te bewegen, dan heb je de minste kans daarop.

http://www.allesoverseks.be/cms/vragen/humaan-papilloma-virus/Vaccinatie-tegen-baarmoederhalskanker-is-alleen-maar-voor-maagden-of-niet-soms.aspx

Hij zal zeker nog werken hoor :wink:

Gewoon zelf beslissen, zo’n beslissing kunnen wij niet voor je nemen. Er zitten heel veel voor en nadelen aan die prik, daarom heb ik hem niet gehaald, en heb tot nu toe nergens last van gehad (al zegt dat natuurlijk niets over de rest van mijn leven).

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zou hem gewoon halen. Ik wou dat ik de kans had gehad, dan had ik het zeker gedaan.
Maar dat is wel iets wat je zelf moet beslissen.