Baarmoederhalskanker?!

Hoi,

Ik ben een meisje van 15 jaar en ben een paar maanden niet ongesteld geweest.
Ik heb dit mijn moeder verteld en ze maakte zich meteen zorgen, mijn moeder heeft deze ziekte ook gehad.
Ze zeggen dat je ongeveer 10 tot 25 jaar nadat je sexueel actief bent je kans hebt op baarmoederkanker.
Ik was op m’n 5e sexueel actief. (Verkracht op de opvang best wel vaak.) (niemand weet dit.) dus nu is dit het 10e jaar. De symptomen die ik heb is last hebben van m’n bekken als ik ongesteld ben, urineverlies toen ik 12 a 13 was plaste ik noch in bed en soms in m’n broek.
Nu noch steeds maar gewoon een beetje in m’n onderbroek. Dat het daaronder erg stinkt en veel uitscheiding.
Herkent een van jullie ook deze symptomen?
Ik ga binnenkort naar de geonoloog (zoiets denk ik).
Mijn vraag is is er een kans dat ik baarmoederhalskanker heb?

Daarvoor ga je naar de huisarts, een rozemeisjes forum gaat je daarbij niet helpen

Gynaecoloog ga je hopelijk heen. Daar zal je je antwoord krijgen, inderdaad niet op een forum.

volgens het internet heb je altijd kanker dus ik kan je het wel vertellen je hebt kanker.

Nee even serieus je zult als je je hier echt zorgen over maakt eerst naar de huisarts moeten en dan vragen of hij je kan doorverwijzen naar de gynaecoloog

1. je moet stoppen met op het internet zoeken want je dacht ook al dat je een hersentumor had
  2. ga naar de dokter
  3. vraag mensen die ergens verstand van hebben je te helpen want je dacht ook al dat je zwanger werd van masturberen.

hmm als je vaak last hebt van gedachten dat je ziek bent en dat niet kan loslaten is het misschien ook verstandig om een bezoekje aan de psycholoog te brengen. Een psycholoog kan je helpen om van je onrealistische gedachten af te komen.

Als ik het zo lees lijkt het dat je een soort fobie hebt om iets ernstigs te krijgen. Want je dacht ook al dat je een tumor had en zwanger was. Je laat jezelf helemaal gek maken door alles wat je op het internet leest, en dat moet je echt niet doen. Wij zijn geen dokter dus wij kunnen geen diagnose bij je vaststellen. En als je hier vaker mee zit lijkt het me idd verstandig om ook naar een psycholoog te gaan.

De kans dat je op je vijftiende baarmoederhalskanker krijgt is écht enorm klein, dus ik zou me niet te veel zorgen maken. En een bezoekje aan de psycholoog lijkt me in jouw geval ook wel een goed idee ja.

Ooit gehoord van Münchhausen syndroom?
Dit is een psychische ziekte dat je doet alsof je een 1 of meerdere ziektes hebt om aandacht te krijgen.

Mede dankzij het internet is het Münchhausen syndroom erg toegenomen. Mensen die 1 keer hoofdpijn hebben denken gelijk kanker te hebben.

Maar niet om gemeen te klinken maar eerder omdat ik mij zorgen maak over jou, ga serieus naar een psychiater. Dit gewoon voor jouw eigen best wil. Als jij jezelf hiermee niet helpt, zal jij jezelf en je naasten alleen maar schade aandoen. Het is een serieus erge psychische aandoening :sob::muscle:

^ Conjo, ik denk dat je in de war bent met hypochondrie. :’)