baarmoederhalskanker prikken??? daarna sex??

Heeei! ik ben een meisje van 15 en ik krijg over een paar weken ofzo die prikken die elk meisje van onder de 16 ofzo moet halen…
ik hoorde van mijn zus dat je een jaar geen sexueel contact mag hebben met een jongen??? is dat zo?

x.

Ik weet het eigenlijk niet, wel weet ik dat het met zo’n virus te maken hebben, maar vraag het aan de persoon die je de prik geeft, die weet t wel.

haha zie je het voor je!

jij: mevrouw, mag je na dat je deze prik hebt gehad lekker neuken met mijn vriendje???

mevrouw: ja/nee, natuurlijk (niet/wel)

haha. x

Haha, het kan ook wel iets subtieler xD
‘Ik had ergens gehoord dat je een tijd lang moet wachten met sex ofzo, klopt dat?’ [oke, het is nog steeds niet super subtiel, maar meer dan die van jou xD]

hahahah zo lijkt het net of je aan die vrouw vraagt of zij met jou vriendje seks wil hebben :grinning_face_with_smiling_eyes:

haha oeeeeeps! hahha, aag balle!
mag lekker toch niet van mij met mijn vriendje!(6)

voor de prik mag je geen seks hebben gehad en daarna weet k niet…
fucked up als je een jaartje droog moet staan! maar alles voor de veiligheid tog? :stuck_out_tongue:

is toch half jaar?? want zo lang duren die prikke…

Je moet niets, het is je eigen keus. Maar sorry, ik weet het niet.

google;

‘Het vaccin werkt alleen bij meisjes en jonge vrouwen die nog niet seksueel actief zijn.’

Je mag voordat je de prik hebt gehad nog geen seksueel contact hebben,.,. En daarna mag je een half jaar geen seks hebben… anders werkt het niet meer.
Dus als je al seksueel contact hebt gehad… Dan is het onnodig dat je die prik krijgt… Hij werkt toch niet meer!

in de brochure staat daar niets over, wel staat er dit:
‘Inenten heeft het meeste zin bij meisjes en vrouwen die nog geen seks hebben gehad.’
het lijkt me dus niet dat het alleen werkt bij meisjes die nog geen seks hebben gehad, alleen dat het iets minder effect heeft.

Meisjes die al seks hebben gehad… is er al kans dat zij het virus hebben… ze kunnen je daarvoor dus niet meer beschermen… Dus heeft het geen nut.

voordat je de prik haalt, mag je nog geen seks gehad hebben. maar daarna weet ik niet.

wat ik nog wel even wilde zeggen, is dat het nog niet zeker is of de prik wel helemaal goed is. het kan zijn dat het bijwerkingen heeft, maar daar kom je later pas achter.

ik haal hem nog niet, misschien later pas.

de periode tusse de prikke niet en maand na de laatste niet daarna gwn wel

en ik neem da ding zo ie zo nie
vertrouw het voor geen meter na alles wa ik van hoor
en nadat ik met me huisarts erover gepraat heb
eerst was me huisarts er heel objectief over maarja das gwn haar praatje daarna gaf ze ook toe da ze haar 15 jarige dochter niet laat inenten

ja press als ze zeker weten da het veilig is dan wil ik hem ook wel

-

nja je kan het virus als (gehad) hebbe en bij somige vergroot het juist de kans op afwijkende celle…

-

Ik heb ook zo’n brief gehad… Maar ik wil niet prikken -.- Ik haat prikken!