baarmoederhalskanker prik

als je 14 bent krijg je een paar prikken voor baarmoederhalskanker.
maar ik mocht m niet van mn moeder omdat t ze nog niet hebben bewezen dat t echt kanker zou tegengaan blablabla.

zijn er meer meiden die deze prik niet hebben genomen ?

Ik heb hem niet genomen vanwege de verhalen over de kans dat je dan minder vruchtbaar bent. Bij mij is die kans er al door alle medicijnen die ik vroeger heb genomen dus vandaar :slightly_smiling_face:

Er is hier een algemeen topic voor.

Ik heb hem niet.

Ik heb hem ook niet. In principe ben je dan gewoon een proefkonijn, want er is serieus nog niks zeker over die prikken. Ook weten ze de bijwerkingen niet op langdurige termijn en het duurt ook heel lang om te weten of die prikt nu werkt of niet. de prik is er pas sinds 2009 dus het duurt nog wel effe … Er is ook nog steeds kans op kanker en al die dingen. In amerika waren er ook meisjes dood gegaan en verlamt geraakt ( daar is het nu vgm 6 jaar in gebruik, das middellange termijn ) vermoedelijk door het vaccin maar niks is zeker!

aah okeee had mn moeder toch gelijk ! hahaha

Ik heb hem wel en alles gaat prima met me :slightly_smiling_face:
Ik weet inderdaad dat toen ik hem moest hebben (6 jaar geleden), veel mensen hem niet wilden.

HUh je krijgt m toch als je 13 bent?

Ik heb hem wel genomen en ik heb tot dus ver geen problemen ervaren. In mijn omgevingen waren echt heel veel mensen die deze inenting hadden genomen, en ik vind het zelf goed dat ik hem heb genomen. Het maakt me niet zoveel uit of het nou werkt of niet, als het niet veilig was geweest hadden ze het niet zo massaal uitgebracht.

wtf wie heeft je dit wijs gemaakt? Ja laten we vooral nooit prikken nemen die we gratis krijgen van de staat en waar jaren onderzoek naar is gedaan, en de vage verhalen op het internet geloven! Nouja moet je zelf weten, niet klagen als je later baarmoederhalskanker hebt he.

Bullshit. Gewoon halen die prik, heb ik ook gedaan en ik heb (nog) geen klachten.

Ik heb de prik ook gehaald maar ik heb er best wel spijt van. Want je hebt het alleen nodig als je echt iedere dag met een andere neukt want anders is de kans volgens mij heel laag dat je baarmoederhalskanker krijgt. Helemaal niet doen als kanker weinig in de familie komt.

En je bent inderdaad een soort proefkonijn want er is best weinig over de prik bekend, dus ik zou het niet doen als ik nog een keer kon kiezen.

Ik heb de prik een paar jaar geleden ook gehaald & heb gelukkig nergens last van gehad.

dit is een prik die me moeder me gewoon verbood om te halen. het enige wat ze in je spuiten is troep

ik heb m niet gehad en ben er blij om. Waarom je inënten tegen één minuscule vorm van kanker? Als je geen baarmoederhals kanker krijgt krijg je het toch wel ergens anders.

En iedereen die hier zo goedgelovig ‘ze spuiten ons echt niks in waarvan ze de gevolgen niet weten hooorrrrr’ beweerd heb ik maar één ding te zeggen: DES kinderen.

Volgens mij is dat eerste helemaal niet waar, maar goed dat weet ik niet zeker.

Ik heb hem wel gehad, toen hij in 2009 in Nederland kwam ben ik direct al gegaan. En ik leef nog. En ik denk dat als die prik daadwerkelijk gevaarlijk zou zijn, ze hem echt niet zo snel in Nederland ingevoerd hadden. Maar goed, ook dat weet ik niet zeker.

Maar dat van DES is toch al heel lang geleden? Zeg maar 1950 ofzo? De geneeskunde enzo is veel beter nu neem ik aan.

De geneeskunde is nu beter maar nog lang niet zo goed dat we in de toekomst kunnen kijken. En volgens mij is er nooit echt bekend gemaakt wanneer ze zijn begonnen met het onderzoeken van deze prik en dat vind ik allemaal best vaag.

rt

Ik heb hem niet genomen, want er is nog helemaal niks zeker over. Mijn vriendin had hem wel genomen en die kreeg uitslag over dr hele lichaam, gaat niet meer weg…