Baarmoederhalskanker prik wel of niet?

Hee iedereen!

Ik weet het echt niet meer hoor! Ik heb nu de eerste twee prikken gehad, en ik heb vandaag de brief voor de laatste gekregen. Ik wil hem eigenlijk niet halen, maar dan heb ik de eerste en tweede hélemaal voor niks gehaald. Maar ik werd zo bang dat ik toen ik die brief zag meteen ik tranen uitbarsten!

Ik heb voor mezelf ff op een rijtje gezet wat de voor en nadelen zijn;

[b]Voordelen;
-Je hebt minder kans op een hele erge (misschien) dodelijke ziekte.
-Ik overwin er m’n grootste angst mee.

Nadelen;
-Ik kan drie weken van te voren er al niet meer van slapen.
-Ik krijg nachtmerries ervan.
-Ik kan me minstens een week niet op school concentreren.
-Iedereen ziet me huilen.
-Iedereen ziet dat ik m’n ma’s handje vasthoudt. (maaar dat vind ik niet echt erg.)
-Ik word vast weer een week ziek.
-Ze zeggen dat je dood kunt gaan.
-Ik heb nog maanden last van m’n arm. (echt waar. Niet leuk.)
-Ik kan die ziekte nog steeds krijgen.
-Ik ga vast weer midden in de aula flauwvallen. (deed ik de vorige keer.)
-Ik heb van de dag de ik de oproep krijg tot het moment van m’n prik vreselijk buikpijn en last van benauwdheid(aanvallen.)
-Als ik eraan denk ga ik trillen.[/b]

Wat zeggen jullie? Zal ik het doen of niet?
En áls ik hem haal, weten jullie dan iets tegen de zenuwen.
xxx

Ik zou hem halen. Je hebt die andere 2 ook al gedaan dus doe deze er dan ook nog maar bij.

de enige reden waarom je nog maanden last van je arm hebt,zoals jij zegt, is omdat je je arm HEEL erg aanspant omdat je blijkbaar zo zenuwachtig bent.
ik heb ze alledrie al gehad en sirieus je voelt helemaal niks als je gewoon ontspant,het is maar een prik heh.

Ik moet volgende week de laatste prik.
nergens last van gehad. Ik snap nogsteeds al de ophef niet,
als ik jou was zou ik hem halen.

En je kan inderdaad je angst overwinnen :'D

ik zou hem gewoon halen, je hebt die eerste 2 toch ook gehaald? als je deze ook hebt, ben je meer beschermd tegen de ziekte, anders heb je de prikken voor niks gehaald.

Gewoon halen, anders heb je die andere 2 voor niets gehaald.
En je moet je niet zo aanstellen, gewoon ontspannen.

aaaaaaaaarg ik ben zoooo bang!

wat is het verschil met de 2de en 3de?

Je moet je er niet druk om maken, serieus, het is een prikje…

Ik moest ze ook halen maar heb het niet gedaan & ik hoefde ook niet. Maar ik hoorde van vriendinne dat de laatste prik dat je die gewoon je huid in voelt gaan en het vloeistof voelt lopen
sorry als ik je nog banger heb gemaakt :pensive:

Haal hem, maar niet op school.
Ga op je gemakje met je moeder…

Ik wil er een mr ik krijg er geen meer.
Ik was NET te oud om gratis er eentje te krijgen.

En nu niet dom doen. Alsje ooit doodgaat aan baarmoederhalskanker dan zal je jezelf beklagen. Ik vindt het zelf idioot dat je je afvraagt of je wel/geen wil.
<.<. Tuurlijk moet je één!

Bloed voel je toch ook niet door je huid heen stromen? x’DD

wat wordt er toch weer een ophef gemaakt zeg, jeetje. ik heb de eerste twee ook gehaald en heb nergens last van gehad, alleen zo’n lam gevoel in m’n arm, maar dat heb je eigenlijk wel bij elke prik. zo erg is die prik toch niet? je voelt alleen even dat er een grote druk op je arm komt te staan en daarna is het klaar. ik denk dat het bij jou een beetje tussen je oren zit, dat je er zó bang voor bent, dat je jezelf ziek gaat maken. bij ons op school is echt niemand flauwgevallen ofzo, ik ga in ieder geval volgende week m’n derde halen.

Die vloeistof is toch koud ^

het is geen bevroren medicijn ofzo, en het is een super klein beetje, je kunt het niet zo letterlijk door je ‘‘huid heen voelen stromen’’ :stuck_out_tongue_winking_eye:

Omg, tuurlijk wel. Waarom zou ze dat verzinnen?
Als je een narcose door je arm heen krijgt voel je dat ook stromen hoor.

x’DDDDD
weetje
laatmaar
je snapt niet wat ik bedoel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je kan er niet van dood gaan hoor, anders gaven ze hem niet eens.

omdat je de eerste twee al gehad heb zou ik die derde ook nog maar gaan halen.

maar ik heb hem sws niet genomen, ik laat later gewoon uitstrijkjes maken en dan komen ze er op tijd achter en ga je er niet dood aan. en misschien krijg ik het wel niet eens want dat is ook al een superkleine kans.

en @ flashscene: nee je gaat er idd niet dood aan, maaaaar ze weten niet wat er over 30 jaar met jullie allemaal kan gebeuren, want daarvoor hebben ze het nog maar te kort getest.