Baarmoederhalskanker genezen

Heey, ik wilde wat vragen.
Kan je als je vroeg ontdekt dat je baarmoederhalskanker hebt, binnen ong 3 maanden genezen? En in die drie maanden heb je dan ong 6 kuren gehad.
Het is misschien een rare vraag, maar ik wilde het graag weten. :slightly_smiling_face:

Zoiets is geen tijdschema op toe te passen. En welke kuren bedoel je precies?

Dat ligt er helemaal aan in wat voor stadium je dat ontdekt. Ik weet niet wat jij onder vroeg verstaat, maar normaal gesproken wordt met ‘vroeg’ bedoeld dat er een stadium I/II is en dus nog geen uitzaaiingen.

Met kuren suggereer je denk ik chemotherapie? Is het niet gebruikelijk dat er ook een operatie plaatsvindt?

Ja, chemotherapie. Vergeten er bij te zetten. Het was trouwens stadium 1. Heel erg bedankt trouwens voor het reageren. :slightly_smiling_face:

Ligt helemaal aan de fases en ernst van de soort baarmoederhalskanker. Sommige worden namelijk niet behandeld en sommige wel.

dan is het inderdaad vroeg ontdekt.

Voor chemotherapie heb je verschillende behandelschema’s. soms wordt elke week chemo toegediend, soms eens in de drie weken. Daarna moet je een tijd herstellen, omdat er ernstige bijwerkingen op kunnen treden, zoals (chronische) vermoeidheid, misselijkheid, diarree, gewichtsverlies en evt ook psychologisch

Van genezen is pas sprake als alle tumorcellen uit het lichaam verwijderd zijn. vaak wordt bij kanker (in het algemeen) een tijdje na het einde van de behandeling bepaald of er geen cellen meer zijn.

mag ik vragen waarom het belangrijk is dat het binnen drie maanden weg is? kanker is een ingewikkelde ziekte, en drie maanden is zeer kort voor bijbehorende ingewikkelde behandeling…

Ik bedoelde meer of je in 3 maanden kon genezen. Dit is trouwens niet voor mij, maar voor een ‘klasgenoot’.

Iedereen, heel erg bedankt voor het reageren :blush:

Chemo is niet eens vanzelfsprekend bij kanker en het zou zomaar kunnen dat je in 3 maanden kan genezen maar ik zou me er niet op vastzetten als ik haar was want het kan ook langer duren.

Kan ze dat niet beter aan haar arts vragen in plaats van op een rozemeisjesforum

Oke dakjewel!