Baarmoeder Halskanker Vaccin2010 ja/ nee?

ik heb hem vorig jaar ook gehad.
& al dat gezeur er om heen vind ik een beetje raar,
want ze stoppen echt geen spul in je lichaam wat nog niet goed getest is hoor !

Klopt, daar heb ik mijn theorie ook van haha!

Vanaf 15? Nee, tot en met 15 was het hoor.

Ik heb hem niet gehaald, ik was te oud voor de gratis prik en ik hoef geen troep in mn lijf. Daarbij ben ik niet van plan om ooit seks te hebben met een kerel benlesbisch dus de kans dat ik het zou krijgen is klein x]

Word allemaal maar gewoon lesbisch, hoeven jullie die prik ook niet te halen x]

vorig jaar al gehaald en leef nog steeds.
aanstellers -.-’

Ze hebben het misschien wel goed getest op de korte termijn, maar ze hebben het nog niet kunnen testen op de lange termijn. Wat gebeurt er over 10 jaar? Ik vind dat ze ons gebruiken als proefkonijnen voor op de lange termijn te onderzoeken.

ik heb m al gehad:|
geen leuke herinering aan :blush:
ik ben namenlijk echt super bang voor prikken enzo :blush:
ik ben 2 keer weggerent en die mensen achter mij aan :stuck_out_tongue: en toen moest ik zo’n kamer en allemaal mensen hielden me vast omdat ik helemaal bewoog en toen prik en dat deed eigenlijk niet zo zeer maar ik was wel heeel bang :blush:

Ja je hebt wel gelijk. Maar de medische wereld is ook niet altijd eerlijk en zeker niet om ‘iedereen beter te maken’. Het is ook gewoon om geld te verdienen hoor. Zo werden er rond die campange van die prik vorig jaar inneens allemaal stukken over baarmoederhalskanker in meidenbladen gezet. ‘Toevallig.’ Dat is gewoon manipulatie.
En sowieso. Nova heeft er een heel programma aan geweid dat de prik vaak niet werkt of soms schadelijk is. Zo zou het schizofreni op kunnen wekken als dat in je familie zit en je die ziekte ‘in je hebt.’ (Mijn oma had dat dus toen dat bekend werd mocht ik hem niet meer van mijn moeder)

Sowieso, wat ik hierboven al zei: als ie niet werkt als je al seks hebt gehad waarom geven ze hem dan pas op je 15e? Dat is gewoon naief.

Edit: Oke dat had ik dus fout, ik dacht echt dat ze hem pas vanaf 15 aanboden :slightly_smiling_face:

Oh echt? Bij ons in de klas kregen meisjes t/m 17 oproepen…
Sorry dan heb ik me vergist :’)

Ik weet niet vanaf welke leeftijd het was, maar mn zusje was vorig jaar nog 14, en zij moest hem ook halen dus…

Ja misschien kreeg je als je 17 was wel een oproep maar moest je hem dan betalen ofzo.

Maar dan nog, als jullie die aflevering van NOVA nog op uitzendinggemist kunnen vinden zou ik hem zeker kijken.

Nog iets: ze verlootte vorig jaar een ipod onder de meisjes die hem namen. Dat vind ik ook een soort van overkomen alsof ze hun eigen product niet echt vertrouwen en meisjes willen overhalen om het toch te nemen. Een soort van omkoping.

Toevallig ben ik voor mijn studie bezig met het HPV vaccin. Ik moet dan ook een kleine onderzoek doen over het wel of niet halen van het vaccin.

Vorig jaar heb ik het ook niet gedaan, ik mocht niet, omdat het niet goeg gestest was enzo. Ik heb (volgensmij) nog geen brief, maar als het echt moet, doe ik het wel over een paar jaar ofzo, dan maar ervoor betalen, ik haat prikken. Gehoord dat het best wel pijn deed.

Iewl.

Succes voor de mensen die wel moeten. (misschien ik ook wel)

Ik snap niet waarom je hem niet zou halen, je verliest er niks mee.

De vaccinatie gaat gewoon goed het kan alleen bijwerkingen hebben. Zoals ziek worden, wat bij mij t geval was. >_> Maar ben wel blij dat ik hem genomen heb, want stel je krijgt baarmoederhalskanker & hebt hem niet genomen dan kan je misschien wel zeggen: Shit, had ik nu maar die vaccinatie genomen. Het hoeft niet te helpen, maar alles wat TEGEN kanker werkt is mooi meegenomen toch :]

Dat weet je dus niet
Die dingen zijn namelijk niet op lange termijn getest

Maar oke deze discussie is vorig jaar eigenlijk al gevoerd.

ik ga hem wel halen.
ik kreeg de brief dinsdag

nee ik doe het niet…

Vorig jaar niet gedaan, en ga hem dit jaar ook niet halen.