Baarmoeder Halskanker Vaccin2010 ja/ nee?

Ik heb alweer een brief thuis gekregen over die baarmoeder halskanker vaccinatie. Ik had het vorig jaar niet gedaan omdat ik had gehoord dat het om te testen was ofzo? Hebben jullie ook weer zo’n brief gekregen en gaan jullie het doen als je het niet hebt gedaan? Ik weet niet of ik het moet doen…

xx.

Nog niet gehad, maar ik weet niet of ik het dit jaar weer niet doe.

Ja. Had hem om dezelfde reden als jou niet gehaald. Maar nu moet het van mijn moeder ¬¬ Maar het schijnt niet meer te werken als je al eens seks hebt gehad of ámper, dus voor de meisjes die al seks hebben gehad is het bijna een soort van verspilde moeite.

ik heb vorig jaar al gehaald
merk er niks van.

Mijn moeder wil dat ik hem dit jaar wel neem…

Bij mij lag die vandaag ook in de bus, maar ik ga hem (bijna) zeker weten toch niet halen.

Ik heb hem vorig jaar niet gehaald. Ik weet nog niet of ik het deze keer wel ga doen…

Heb hem vorig jaar gehaald, nou heb er niks aan over gehouden hoor en ben alleen maar blij dat ik het heb gedaan, als ik het wel ooit krijg weet ik iig dat ik het niet heb kunnen voorkomen

Absoluut niet, nooit iets doen waarvan je de gevolgen op lange termijn niet kent!

echt niet!! Ze hebben de vaccin maar gedurende een looptijd van 6 jaar getest. de effecten hiervan zijn echter op basis van 15 jaar pas te merken. dit vind ik persoonlijk erg slecht. Je weet dan de gevolgen op lange termijn niet. pas als ze dit grondig hebben getest kan ik zeggen dat het goed is.

Zo eng…
Ik zou het echt nooit doen, wie weet planten ze wel chips in en worden we allemaal gehersenspoeld (onwaarschijnlijk).

Ik heb zo het idee dat er op die meisjes getest word, en dat vind ik erg fout.

Wij hebben er nu colleges over. Het gaat over dat er door mensen zo wordt getwijfeld aan de kennis van de wetenschap. En dat een of andere miep maar ergens op het internet hoeft te schreeuwen dat er chips in je worden geplant en dat gelijk weet ik hoeveel meisjes niet meer luisteren naar de wetenschap, met mensen die jaren gestudeerd hebben en echt meer weten dan al dat gelul op het internet.
Best grappig om te zien. Jammer dat ik er zelf te oud voor ben, ik had m namelijk wel willen halen. Nu moet ik er alleen heel veel voor dokken. Terwijl t mij lijkt dat ik best zou kunnen ipv al die mutsen die niet willen. Maar dat terzijde.
Verder kan het op zich nog wel na de 1e x seks, zeker als je het veilig hebt gedaan, dan kan het virus toch nog niet overgebracht zijn.

juist ja…

Ik doe het weer niet.

Vorig jaar niet gehaald, ben ik dit jaar ook niet van plan.

Vind dat het vaccin helemaal niet goed getest is. Je weet niet wat er misschien over een aantal jaren voor bijwerkingen zijn. Stel je krijgt ineens kinderen met een afwijking? Er zal toch wel wat met je baarmoeder gebeuren door die inenting!

ik heb het wel gehad vorig jaar.
mn moeder gaf me weinig keus

Ik zou het niet nemen. Het is nog niet genoeg getest imo. Als het wel goed getest was werd het ook verplicht.

Ja dat had je toen ook met een bepaald soort slaap- en kalmeringspillen, Softenon.
http://www.lupus-medischepraktijk.nl/Softenon.htm

Ja maar dan vind ik het dus dom dat ze hem pas vanaf 15 aanbieden. Hij werkt namelijk vanaf dat je ongesteld bent geworden (bij veel meisjes rond de 11-13) en best veel meisjes van 15 hebben al seks gehad.