Baard in de keel

Kan het dat ik als meisje de baard in de keel krijg?
Ik heb soms dat mijn stem overslaat en soms hoog is en dan weer laag.
Ik moet soms echt moeite doen om wat hoger te praten omdat het anders echt laag klinkt.
Is dit de baard in de keel of is het iets anders, ik heb het eigenlijk al een tijdje.

Lijkt me niet, als je weten wat het is dan zou ik naar de dokter gaan.

Als iedereen om ieder wisje wasje naar de dokter gaat, dan wordt het daar wel erg druk. Met internet (google) kom je ook heel ver. :’)

:’) Nee, tuurlijk niet. Maar het is geloof ik wel zo dat je stem terwijl je ouder wordt lager wordt. Tenminste, dat is bij mij wel zo en bij meerdere mensen die ik ken.

Kan komen door de tempratuurschommelingen, als ik het weer warmer of kouder word, dat je stem overslaat.

Dulcissime:
Beter 10 keer te vaak naar de dokter dan 1 keer te weinig,
Met google maak je jezelf alleen maar bang, terwijl je het bij de dokter zeker weet…
Dus dit vind ik wel wat overdreven.

Verder ben ik het met de rest van de reactie’s eens…

Ja daar heb ik ook heel veel last van. Vervelend met zingen, moet dinsdag een stemtest doen of ik naar de volgende groep mag.

Het schijnt dus dat vrouwen ook een soort van baard in de keel krijgen. Alleen dat manifesteert zich dus anders (een beetje zoals jij het beschrijft).

Jammer dat er bij internet meteen uitkomt dat je nog maar drie dagen te leven hebt.

Meer drinken en misschien minder praten? Als ik bijvoorbeeld de hele dag aan de kassa heb gestaan wordt mijn stem ook een beetje kut, pieperig en schor.

meisjes krijgen geen baard in de keel maar wel een stemverandering, misschien heeft dat er mee te maken? dat je stem nu volwassen begint te worden etc.

Ja een stemverandering/stemwisseling bedoel ik.

btw,
ahahahahahha, serieus in een deuk gelegen;p
maar idd klopt wel, internet maakt het vaak erger

Nee dat kan niet.

Ook bij meisjes veranderen stemmen hoor.

^inderdaad, ik had eerst een lelijk piep stemmetje en mijn stem is ook stukken zwaarder geworden

Maar baard in de keel is anders?..

Je bent… (bambambam, spannend!):

schor. Kijk het gewoon nog even aan, je gaat er echt niet dood aan. Als je gewoon even geen gekke dingen doet met je stem zoals gillen, enz. dan zal het vanzelf wel weer bijtrekken.

ook meisjes krijgen een beetje de baard in de keel hoor! dat komt omdat je mannelijke en vrouwelijke hormonen hebt. dat zegt overigens niks over hoe je eruit ziet hoor :stuck_out_tongue: maar bij de een merk je dat wel en bij de ander niet.