Baantje

Heee,

Ik ben 15 jaar oud en zou graag een bijbaantje willen. Het is best wel moeilijk, want voor heel veel dingen moet je 16+ zijn, maar ik wil echt super graag werken.
Het werken in een supermarkt is echt mijn laatste keus, dus dat maakt het kiezen ook nog moeilijker, omdat dat nog het makkelijkst is en 1 vande weinige dingen die je kan doen als je nog maar 15 bent…

Dus suggesties zouden heel erg helpen! :slightly_smiling_face:

X

Of je zou kunnen oppassen?

Misschien pizzarias of snackbars? Die zijn meestal wat minder streng qua leeftijd.

Winkels als de Kruidvat en Scapino zoeken vaak wat jongere mensen. Je kan ook in de horeca gaan werken.

Horeca is 16+

Mwa daar zijn ze niet zo streng in. Ik kreeg zelf een baan in de afwas toen in 14 was.

Action, kruidvat?
Of misschien afwassen in een restaurant?

Voor ergens achter de kassa moet je 16 zijn.
Misschien in de kassen als dat in de buurt bij je is. Deed ik ook toen ik 14 was tot mn 15e. Heel gezellig

Volgens mij moet je 15 zijn om achter de kassa te staan. De mensen die 15 zijn mogen bij ons iig gewoon kassa doen.

Bij supermarkten moet je volgens mij 16 zijn. Maar bij de V&D waar ik werkte mocht je op je 15e al kassa draaien. Het verschilt inderdaad per bedrijf.

Afwas mag idd wel ja. Voor de rest zijn ze niet zo streng, maar daar worden ze strenger in, omdat er vaker gecontroleerd gaat worden, haha.
Ik werkte ook in de horeca toen ik 14 was, helaas door controle toen ontslagen.

Slotje.