Baantje wel of niet?

Okee, ik heb even 'n vraagje. Heb nu al aan meerdere mensen advies gevraagd, maar de meningen zijn verdeeld.

Ik zou graag 'n baantje in de bediening willen hebben eigenlijk. Ik kan nu een baantje krijgen, voor 2 keer in het weekend. Dat is dan verplicht. Maar elke zaterdagmorgen moet ik om 6 uur m’n bed uit om dan te gaan trainen. Probleem is dat als ik dan op vrijdag moet werken; ik wel werk tot 2/3 uur…
Of als ik op zaterdag moet werken, dat ik dan wel al zolang wakker ben.
Vraag me af wat jullie zouden doen?

Ik zou het niet doen. Dan houd je volgens mij nauwelijks vrije tijd over in het weekend, en daar zou ik persoonlijk niet tegen kunnen. Ik leef namelijk altijd naar de weekenden toe ;p

Nee.

Ik zou het niet doen, dan offer je je hele weekend op aan werken. En volgens mij raak je er ook echt heel moe van, als je tot 3 uur moet werken en dan om 6 uur weer op moet staan word je daar denk ik niet heel vrolijk van. Het weekend is ook bedoeld om uit te rusten en leuke dingen te doen, niet om alleen te werken. Dus als ik jou was zou ik verder zoeken!

Persoonlijk zou ik het niet doen, je hebt dan maar super weinig slaap in het weekend en ik denk dat het daardoor echt een sleur gaat worden en je aan het eind van het weekend helemaal kapot bent.
Kan je niet iets zoeken voor een aantal avonden doordeweeks en dan een paar uurtjes, tot 9 uur ofzo? Bij een winkel misschien?

ik zou dat veel te zwaar vinden…

Nouja, ik zit nu op een horeca-opleiding en ze hebben iedereen min of meer verplicht om in de horeca te gaan werken. Daarbij vind ik 't ook wel heel leuk, maar kon ik er nog niet werken, vanwege m’n leeftijd.

Het lijkt me echt super tof om dat baantje te hebben, maar ik zou het niet doet omdat je dan best wel uitgeput bent na je weekend enzo. aangezien je dan best wel weinig slaapt.

ik zou kiezen, of werken, of trainen

Ja, dan kies ik eigenlijk nog steeds voor sport :")

Inderdaad, volgens mij is jouw zwemcarrière wel belangrijker voor je :’)

Zou het niet doen dus. Kan je echt geen ander baantje in de horeca krijgen? En wou je nou überhaupt wel verder met deze opleiding?

Nouja, in dit restaurant werk ik al, maar dan niet in de bediening. Dus als ik zou willen, kan ik zo doorstromen, om het zo maar te zeggen.
En ja, want deze opleiding duurt nog maar een jaar en dan ga ik op staaaaage naar het buitenland. Dus ik moet nog maar 'n jaartje volhouden.

Moeilijk, ik werk ook altijd op vrijdag avond en zaterdag de hele dag dus ik snap wel een beetje wat je bedoeld. Ja je offert je weekend op maar werken hoort ook wel bij het leven? En je doet een horeca opleiding dus dan hoort het er wel een beetje bij:P Kun je het niet proberen en als het niet werkt voor jou alsnog terug?

Als je er al werkt kan je opleiding er toch geen groot probleem van maken dat het niet in de bediening is?

Naar het buitenland, dat is wel leuk :3

@ilona92
Ja, inderdaad. En ik moet wel opzich meer ervaring krijgen… Lijkt me wel makkelijk :")

@Kim
Nah, met wat ik doe (eigenlijk zo’n beetje alles daar) krijg ik geen ervaring met bedienen. En dat moet dan wel voor m’n opleiding.
En ja, dat is heel leuk :3

als je het ene leuk baantje vindt zou ik het wel gewoon doen.

Tot hoelaat moet je op zaterdag? Ook tot 2-3 uur snachts? (of las ik dat nou verkeerd)
Dan zou ik het sowieso niet doen, als je om 6 uur op gaat staan. Dan ben je bijna 24 uur wakker, + de heletijd bezig. Ik werk zelf ook in horeca, als drankjes inschenkende (achter de bar :p), bediende, afwasser/schoonmaker. En ik kan je vertellen, als jij om 6 uur opstaat, lekker hard gaat sporten, en dan nog tot laat door moet weer, red je de volgende dag niet haha. Het is best zwaar werk, maar wel super leuk vind ik.

Oke, verkeerd gelezen dus haha… Toch laat ik het staan, want ik heb er zo hard over na gedacht :frowning_face:

Maaar, het is dus kiezen. Of sport, of dit werk. (en ik las dat je dan dus voor sport kiest)
Kan je er niet voor kiezen om eerder te kunnen stoppen? Als je het ze vraagt, Of je dan ook eerder weg mag op vrijdag/zaterdag omdat je dan erg zit met sport, en je toch op die sport wilt blijven. Misschien kunnen ze dat dan met je regelen.

Als jij voor sport kiest, maar ook wel baantje wilt dan moet je het er met hun over hebben. Hun kennen de mogelijkheden die ze kunnen gebruiken/nodig hebben/jou kunnen geven. Ze kunnen heus niet boos worden omdat jij kiest voor sport, waar je al eerder op zat, dan bij hun te werken.

Kan je het niet voor één week uitproberen? Of gewoon een paar weken doen en er dan mee stoppen, zodat je toch wat ‘ervaring’ hebt?

Je kunt ook naar het sporten s’middags een aantal uur gaan slapen en dan s’avonds gaan werken?

^ Haha, het kan.
Ik zou het zelf echt niet doen.
Heb een tijd lang twee baantjes gehad, waarbij ik vaak 's ochtendsvroeg en 's avondslaat op dezelfde dag moest werken. In het begin is het nog allemaal wel leuk enzo, maar het breekt je echt op! Na zo’n stressdag had ik gelijk 2 dagen nodig om bij te komen.
Dus ik zou nog even wachten tot het beter uitkomt, of een baantje zoeken waarbij je 's middags of doordeweeks kan werken :slightly_smiling_face: