Baantje bij de zara, doen of niet? Help!

Ik ben een 15-jarig meisje en ik vind kleding en fashion ontzettend leuk en interessant. Ik zou supergraag in een kledingwinkel willen werken, en als ik mocht kiezen is mijn grootste droom bij de zara. Ik ben enthousiast gedreven en voldoe aan de (beperkte?) eisen die op internet staan. Alleen twijfel ik, zouden ze iemand van 15 jaar aannemen?
Het zou heel fijn zijn als jullie zouden willen reageren!
X

Ja dat dacht ik dus ook, maar aan de andere kant hebben ze daar ook veel andere medewerkers voor … ?

Ja ik snap t hoor zo denk ik dus ook, haha. Maar vandaag ben ik bijvoorbeeld geholpen door een medewerker die ‘doei!’ Zei en ja t is iets kleins maar ja zo praat je niet tegen klanten en als ze zulk soort mensen zouden aannemen waarom zouden ze dan iemand die gedreven is en enthousiast is om alles te doen behalve de kassa niet aannemen?

Omdat ze voor jou nog honderden anderen hebben die wel achter de kassa mogen.
Sorry, maar ik denk niet dat dit nu gaat werken. Misschien kan je vakken gaan vullen, maar voor kledingwinkels willen ze meestal wel wat oudere mensen. Je kan het proberen, maar zelfs als je al 16 zou zijn is de kans dat je wordt aangenomen waarschijnlijk best wel klein.

Ik kan je nu al vertellen dat ze bij Zara niet snel iemand van onder de 20 aannemen. Simpelweg omdat het laagste contract dat ze aanbieden 24-uur is. Tenzij je wilt stoppen met school gaat het je niet lukken. Ik denk overigens ook dat je werken bij Zara onderschat. Als je eens serieus kijkt naar wat medewerkers te verduren hebben dan merk je al snel dat Zara een van de drukste winkelketens is en dat je goed met stress en kritiek moet om kunnen gaan. Met alleen maar ‘vriendelijker’ zijn tegen klanten verdien je echt geen pluspunten, ze hebben liever iemand die snel kan werken onder stress en flexibel inzetbaar.

Wel fijn dat jullie zo lekker positief zijn, bedankt he :+1:t4:

Ik denk dat je het eerder als realistisch moet zien. Maar ik kan je uit ervaring vertellen, minder dan 24 uur nemen ze niet aan. Dat is 3,5 dag dat je moet kunnen werken, sowieso een dag in het weekend en op donderdag. Gaat je dat lukken?

We zijn realistisch, niet negatief.

Sowieso als je chagrijnig gaat doen tegen klanten na een dagje werken vind ik eerder dat zij vakken moeten gaan vullen en geen beroep moeten kiezen waarbij ze de hele dag in aanraking zijn met mensen en ermee moeten communiceren. En wie zegt er dat ik niet flexibel ben?

Je kan het altijd proberen, maar ik zou niet teveel hopen. Denk dat je misschien eerst het beste op je 16e (of nu) bijvoorbeeld de C&A kan proberen, daar lopen in de weekenden bij ons veel jonge meiden rond.

dubbel

Je klinkt niet echt aardig, met zo’n attitude word je sowieso niet aangenomen.

Weet jij of ze dit altijd doet? Misschien was er die dag wel wat ergs gebeurt met die medewerker of met iemand in haar omgeving. Je oordeelt wel heel snel over 1 bezoek lijkt het. Als je het zo goed weet, zeg het dan recht in haar gezicht of tegen de manager.

Ik zeg juist niet dat ik het goed weet, waarom denk je dat ik vraag of ik t moet doen? Ik bedoelde te zeggen dat t niet bepaald normaal is om klanten zo aan te spreken en omdat een klein ding is ga ik niet meteen naar de manager, zo zit ik niet in elkaar. Er kan idd iets ergs gebeurd zijn maar gezien haar reactie denk ik dit niet.

want vakkenvullers zien nooit klanten natuurlijk hahahahahahahahahaha
ga jij maar gewoon een krantenwijk doen om 5 uur 's ochtends, dan zie je pas geen mensen. Lijkt me beter

Waar slaat dit nou weer op? Ik zeg toch niet dat IK er chagrijnig van word, of wel soms? T lijkt me hartstikke leuk om met mensen om te gaan.

Anyway winkels willen inderdaad 16-jarigen dus wacht gewoon nog een poosje

Als alle 15jarige meisjes die van fashion houden bij winkels zoals de Zara zouden worden aangenomen dan hadden ze geen ander personeel meer nodig.
Er is een reden dat je ergens een bepaalde leeftijd voor moet hebben.

Ja ik denk dat ik een half jaar wacht, dankjewel! :relaxed:

@Fennaw00 ga anders gewoon solliciteren als je het leuk vind? Je hoeft het baantje niet aan te nemen mocht je in aanmerking komen. Lijkt me dat je er eigenlijk al zelf uit bent. Ik vind het alleen een beetje jammer dat je meteen de werknemers daar gaat kleineren. Je weet namelijk niks van het werkmilieu af en tbh vraag ik me af hoe jij op klanten gaat reageren als je daar een tijdje hebt gewerkt. Want zoals ik al zei, je moet een dikke huid hebben als je daar een beetje leuk wilt kunnen werken.