Baan zoals Olivia Palermo, welke opleiding?

Hoi Girlscene!

Ik wil later heel graag bij een modetijdschrift werken. Net zoals Olivia Palermo doet bij Elle. Dat lijkt me heel erg leuk! Ik ben al op zoek gegaan naar opleidingen en de leukste opleiding leek Allround stylist bij Artemis Amsterdam of Rotterdam. Omdat je met die opleiding meerdere kanten op kunt met je werk.

Maar als ik hetzelfde werk wil gaan doen zoals Olivia Palermo, wat voor opleiding moet ik daarvoor volgen? En weet iemand misschien een leuke school hiervoor?

xoxo

journalistiek ofzo?

dat wil ik ook wel weten.

Zij is toch redactrice?
Dan heb je toch journalistiek gedaan?
Verbeter me als ik fout zit

Staat het trouwens niet misschien op wikipedia?

Journalistiek denk ik :stuck_out_tongue:

dat je je voorbeeld neemt aan iemand uit een neppe realityserieXD
sorry zou het niet weten.
uppie

Ik wil je droom niet verpesten, maar er is geen opleiding om te worden zoals haar. Je kan journalistiek gaan volgen als je in de redactie van een tijdschrift wilt, maar dan zelfs is de kans klein dat je grote, belangrijke stukken mag schrijven. Wel met ervaring, maar niet direct. Als je mensen wilt stijlen, moet je de opleiding volgen voor styliste. Journalistiek is heel algemeen, dus het is echt niet zo dat als je een opleiding volgt je direct mag doen wat zij doet (ik weet trouwens niet precies wat zij doet) en bovendien heeft zij dit bereikt doordat ze beroemd is, waarmee weet ik niet, maar dat heeft ook geholpen.

Ohja, en die beroepen in de Hills en the City zijn heel erg overgewaardeerd. Toen Lauren Conrad begon deed ze niks meer dan kleding ophangen. En die boeken van haar en alles en haar eigen kledingstijl kwamen door haar realityserie, anders had ze dat misschien niet eens gehad.

Zij heeft een droombaan, wat bijna niemand halen kan.

True!

+1

Daar is geen opleiding voor.

Niet dat ik het echt volg, maar is ze geen stylist dan? Dat ze dingen moet zoeken voor de fotoshoots enzo. Heb ik der wel is zien doen.

Sowieso veel netwerken, in dat wereldje rollen. En om bij een modetijdschrift te werken, moet je wel Journalistiek doen (lijkt mij). En dan netwerken met de juiste mensen in de modewereld/tijdschriften. Dat is echt SUPER belangrijk, ze moeten weten wie jij bent.
Hetzelfde met stylist, als je dat echt wilt doen, moet je proberen om opdrachten te doen (gratis of niet gratis, je hebt bepaalde websites waar ze dan mensen vragen) om je portfolio op te bouwen.

Journalistiek, MIC, Communicatie…
En dan al je stages op mode en tijdschriften richten…