Avril Lavinge

Lieve meiden, ik ben sinds kort fan van Avril Lavinge, maar er is. Nog geen topic over haar! Bij deze dus! Eerst even wat info:

ALGEMEEN
Volledige naam Avril Ramona Lavigne
Geboren 27 september 1984
Land Canada
Muziekstijl. Alternatieve rock,moderne rock, poppunk, poprock
Beroep. Zangeres, songwriter, gitarist, actrice, model
Instrumenten Gitaar, piano, drumstel
Labels. Arista Records/Sony BMG (2002-2005)
RCA (2005-2011)
Epic Records (2011-heden)
Films. Sum 41, The Black List Club, Deryck Whibley

BIOGRAFIE

Lavigne werd opgevoed door conservatieve ouders. Ze groeide op met het zingen van countrymuziek en in een kerkkoor en leerde zichzelf gitaar spelen. Toen ze 17 jaar oud was tekende ze een platencontract bij Arista Records, onderdeel van BMG. Ze verhuisde naar New York om aan een album te werken.

Haar pogingen om met behulp van anderen nummers te schrijven die aan haar wensen voldeden mislukten. Daarom ging ze naar Los Angeles om te schrijven met hulp van Cliff Magness en een schrijversteam, The Matrix genaamd, dat eerder al nummers had geschreven voor Sheena Easton en Christina Aguilera.

Ze trouwde op 5 juli 2006 met Deryck Whibley, zanger van de Canadese poppunkgroep Sum 41. In september 2009 gingen ze uit elkaar. Lavigne kreeg daarna een relatie met Brody Jenner, die in januari 2012 verbroken werd. In augustus 2012 verloofde ze zich met Chad Kroeger (zanger van Nickelback).

ALBUMS

*Let Go

Zie Let Go voor het hoofdartikel over dit onderwerp.
Op 5 juni 2002 bracht ze haar eerste album Let Go uit. Binnen zes maanden haalde ze met de verkoop van het album viervoudig platina. Van het album verschenen Complicated, Sk8er Boi, I’m With You en Losing Grip op single. Van het album Let Go werden wereldwijd 15 miljoen exemplaren verkocht. Het album vertoonde invloeden van poprock, alternative en grunge. Ruim een maand na verschijning verkreeg Let Go in de Verenigde Staten de platinastatus. Daarmee is het het op vier na bestverkochte album van 2003. In december 2003 is het ruim 6,7 miljoen keer verkocht in de Verenigde Staten en ruim 16 miljoen keer wereldwijd.

*Under My Skin

Op 25 mei 2004 verscheen haar tweede album Under My Skin, grotendeels geschreven in samenwerking met de Canadese zangeres Chantal Kreviazuk. Daarnaast zijn een paar tracks geschreven door Ben Moody (oprichter Evanescence), Butch Walker van Marvellous 3, haar voormalige leadgitarist Evan Taubenfeld en haar voormalige drummer Matt Brann. Kreviazuks echtgenoot, Raine Maida (voorman van Our Lady Peace) co-produceerde het album samen met Butch Walker en Don Gilmore.

Deze cd bevatte meer rocknummers dan haar eerste album met poppunk- en lichte post-grungegeluiden. Het debuteerde in dertien landen op één. Er verschenen vier singles van dit album: de leadsingle Don’t Tell Me, My Happy Ending, Nobody’s Home en He Wasn’t. Op dit album stond ook het nummer slipped away ter herinnering aan haar overleden opa.

Lavigne ging, ter promotie van het album, in 21 steden toeren in de Verenigde Staten en Canada. Elke optreden van deze “Live and by Surprise”-tournee bestond uit een paar korte live-akoestische nummers van het album. Ze werd vergezeld door haar gitarist Evan Taubenfield. De optredens werden slechts 48 uur voor het begin van het concert bekendgemaakt. De tournee was erg populair en succesvol als promotiemiddel. Selecties van deze tournee staan op haar ep Avril Lavigne Live Acoustic.

*The Best Damn Thing

Lavigne maakte op 2 december 2004 bekend dat ze in maart 2005, na het afronden van haar Japanse tour, de studio in zou gaan voor opnamen voor haar derde album. Een groot deel van de nummers hiervoor had ze al geschreven tijdens de Europese tournee in de herfst van 2004. Een ander deel had ze op haar antwoordapparaat ingezongen.

Lavignes derde album, The Best Damn Thing, verscheen midden april 2007. De eerste single daarvan was Girlfriend. Avril beschreef haar album als ondeugend, up-tempo en fris maar vooral met een eigen stijl. De tweede single van The Best Damn Thing was When You’re Gone, een rockballad. Het derde nummer was Hot en kwam uit op 5 oktober 2007. De videoclip hiervan is 8 september 2007 opgenomen in New York. Op 4 maart 2008 ging haar Best Damn Tour van start. Ze begon haar tournee in de Verenigde Staten en ging daarna naar Europa en Azië. Ze stond op 20 juni 2008 in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Op 9 september kwam de dvd The Best Damn Tour uit, met daarop een concertregistratie in Toronto, Canada.

Lavigne, die in het begin van haar carrière zich afzette tegen alles en iedereen, begint nu wat rustiger te worden; ze heeft haar stropdassen ingeruild voor haute couture-jurkjes van Gucci en is naast zangeres nu ook actrice. Ze heeft een contract bij modellenbureau Ford Models en stond model voor de make-uplijn van Chanel van herfst 2006. Ze heeft een filmrol in de misdaadfilm The Flock en een rol als serveerster in Fast Food Nation gespeeld. Ook heeft ze de stem van Heather, een buidelrat in de animatiefilm Over the Hedge, ingesproken. Ten slotte heeft ze het nummer Keep Holding On voor de film Eragon ingezongen. Deze staat op The Best Damn Thing.

*Goodbye Lullaby

.
Het vierde album heet Goodbye Lullaby en is in maart 2011 verschenen. De eerste single What the Hell en de bijbehorende videoclip kwamen in januari uit . Hierna volgden ook Smile en Wish You Were Here.

Op 4 augustus 2011 lekten Won’t Let You Go en I Will Be uit, die Leona Lewis als cover op single uitbracht. Deze is nooit officieel uitgebracht.

*Het vijfde album

Drie maanden na de verschijning van Goodbye Lullaby vertelde ze dat ze al was begonnen aan het nieuwe album. Intern is al bekend wat de eerste single wordt. Het vijfde album zal muzikaal het tegenovergestelde zijn van Goodbye Lullaby door in plaats van “zachter en dieper, meer pop en vrolijk te zijn”.

Dit zal Lavignes eerste album zijn onder Epic Records. De single Wish You Were Here werd echter ook al uitgegeven door hetzelfde label, hoewel het al op haar oude album stond.[6] In april 2012 heeft ze haar vijfde studioalbum

ABBEY DAWN

Sinds 2008 heeft Avril een eigen kledinglijn, Abbey Dawn. Deze lijn heeft ze zelf opgestart en ze ontwerpt de kleren zelf. Het is bedoeld voor tienermeisjes, en helemaal op Avrils stijl gebaseerd. Ze draagt de kleren dan ook zelf in videoclips, tijdens evenementen en op straat. Abbey begon als een onderdeel van Kohl’s. Abbey Dawn was de bijnaam die ze vroeger kreeg van haar vader. Ze wilde de naam gebruiken voor haar eerste kind, maar uiteindelijk is het naar dit project gegaan. Avril draagt de naam, tevens het logo van de lijn, als een tatoeage op haar arm.

Sinds de start van de Abbey Dawn-site, die levert naar landen over de hele wereld, wordt de kledinglijn niet meer verkocht bij Kohl’s. Er is in Japan wel een Abbey Dawnwinkel, en dat is dan ook de enige winkel waar ze nog Abbey Dawn verkopen. Lavigne had ook een Alice in Wonderland-collectie. Ze is van plan in 2011 elke maand een kleine collectie uit te brengen.

Ondertussen wordt Abbey Dawn ook verkocht in vele andere landen in Europa, waaronder Nederland en België

PARFUM

Sinds eind 2009 heeft Lavigne een parfum: Black Star. Het geurtje ruikt naar bloemen en fruit. In juni 2010 kwam er een nieuw geurtje uit, Forbidden Rose.[7] Op 15 augustus 2011 bracht Avril haar derde parfum uit, dat Wild Rose heet.

Ik zit nu op mn iPod dus ik kan geen foto’s posten, maar binnenkort ga ik dat wel doen.

Have fun :slightly_smiling_face:

Luisterde het een paar jaar geleden echt heel veel, maar nu niet echt meer. Nooit echt fan van geweest.

Ik heb al de hele dag wish you were here in mn hoofd

Lavigne, niet Lavinge :’)

haar eerste 2 albums heb ik altijd goed gevonden. Luister er nog steeds heel af en toe naar, maar haar latere nummers vind ik mwah. Heb dr in 2008 live gezien in de HMH.

Leeft zij ook nog?

http://www.usmagazine.com/uploads/assets/articles/55889-avril-lavigne-shaves-half-her-head-opens-up-about-engagement/1347370899_avril-467.jpg

en ze doet een ‘skrillex’ :rainbow_flag:

Van haar eerste drie albums was ik echt enorm fan :slightly_smiling_face: En ik vond de hele ‘skatergirl’ uitstraling wel leuk. In tegenstelling tot veel andere mensen… Goodbye Lullaby is ook leuk alleen daar raakte ik al best snel genoeg van. En stiekem vind ik het toch best jammer dat Avril dus ook ouder wordt en qua stijl verandert… Wist niet dat er nog een nieuw album komt dat is wel leuk! Ben benieuwd :grinning:

http://i.imgur.com/G82Ns.jpg

http://i.imgur.com/pwoNT.jpg

Is er toevallig per ongeluk al iets uitgelekt van het nieuwe album? :cold_sweat:

ik ben nu al 4 of 5 jaar fan. nooit mee gestopt naar haar te luisteren. :’)

http://www.youtube.com/watch?v=HILqmhgsCN0&feature=player_detailpage

Ik was fan van haar, nu niet meer ;’) maar toen was ik 11/12

Ik ben een groot fan van haar :slightly_smiling_face:
Maar daarvoor zit ik op Avrilbandaids.

Nog een grote Avril fan meld zich! Al jarenlang fan, heb al haar cd’s en ben naar een concert geweest. :upside_down_face:

Ik hou echt van Avril, haar liedjes, haar stijl… <3 Ik heb mijn haar net als op deze foto geverfd.

http://images5.fanpop.com/image/photos/31800000/Avril-Lavigne-avril-lavigne-31810060-1920-1200.jpg

M’n beste vriendin is helemaal gek van haar, dus ben verplicht mee te luisteren haha. Ze is wel goed :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben al heel lang enorm fan van Avril , ik ben naar haar concerten geweest in de HMH op 20 juni 2008 en 13 september 2011 :grinning:
Eerste 3 albums vind ik het leukst , goodbye lullaby vind ik minder, ik hoop dat haar nieuwe album wat meer rock is net als under my skin en let go.

En ik was verslaafd aan Abbey Dawn (haar kledinglijn)kopen dus nu heb ik meer dan 100 kledingstukken daarvan hahaha xD (ik verkoop er ook wat van op marktplaats trouwens ;P)

Was vroeger helemaal gek van haar, luister er nu al heel lang niet meer naar eigenlijk.

Ik ben ook fan van avril :grinning:.
I can listen all day to her music.

Jaaaaa ik ben ook fan!! ik vind vooral keep holding on heel mooi…