Avondschool/Deeltijds gaan

[i]Heey
Weet jij mischien van welke leeftijd je avondschool kunt gaan volgen.
Sommige zeggen vanaf 16, sommige zeggen pas als je afstudeert :face_with_raised_eyebrow:??
Ik wil graag avondschool Schoonheidszorg doen.

Ik ben niet echt iemand voor voltijdse schooluren,
ookal haal ik dan altijd straight A’s
Toch heb ik een hekel aan je ganse dag achter schoolbanken zitten.
Dus ik heb zowat stilletjes een gedacht aan Deeltijds Onderwijs,
Waarbij je een paar dagen gaat werken en een paar dagen theorie hebt.
Maar ze zeggen dat je hiermee niet hetzelfde diploma behaalt als bij het voltijds onderwijs.
Ikzelf volg dus de richting verzorging en wil gaan werken, en ik heb al een paar site’s gevonden waar ze mensen zoeken voor deeltijds te komen werken.
Wat zou beter zijn gewoon deze 3 saaie jaren voltijds onderwijs afmaken en een normaal diploma halen en dan nog verder studeren en dan pas gaan werken, of deeltijds gaan, ik heb géén idee.
Ze zeggen wel dat voltijds altijd beter is, maar ander zijds staat er wel dat je deeltijds later meer kans heb op een job :-S

I am so confused :-SS[/i]

Ik heb detailhandel BBL gedaan (deeltijd mbo)
Je kan niet zomaar een bedrijf zoeken waar je parttime werkt, het moet nl wel een erkend leerbedrijf zijn, omdat het onderdeel is van je opleiding.
Je hebt ook wel een apparte avondschool, maar meestal is dit een cursus en geen erkende opleiding.
Ik zou er trouwens nog wel even over nadenken, ik heb 2 jaar deeltijd gedaan, en doe nu weer voltijd op het HBO. Ik had het wel gezien. Werken kun je je hele leven nog, en je studententijd moet je van genieten.
Als je niet van leren houdt is deeltijd ook geen goed idee, want omdat je naast je opleiding werkt, en maar 1 dag school hebt, moet je veel thuis doen voor school! En daar moet je je ook discipline voor hebben…
Ik zou iig gewoon voor een voltijd opleiding gaan! Voor je kansen op de arbeidsmarkt maakt het niet zoveel uit. het enige voordeel bij deeltijd is dat je misschien bij het bedrijf kan blijven werken.

[i]Bedankt voor de tip!
Ik denk ook dat voltijds de beste beslissing zou zijn.
Mijn ouders vinden dat ook, maar ik was nog wat aant twijfelen.
Dan maar drie jaar verder voltijds blijven doen denk ik.

xx[/i]