Avondje uit

Mijn nicht, is trouwens maar 1 jaartje ouder dan mij, heeft gevraagd of ik een avondje mee uit wou en daarna bij haar blijven slapen omdat ze een half uur bij me vandaan woont. Nu is het zo, ze gaat met haar team van haar sport en die zijn allemaal ouder omdat ze hoger speelt. Ik ken niemand van hun en aangezien ik mezelf ken weet ik dat ik d’r de hele tijd een beetje dom bij sta en niks durf te zeggen omdat ik verlegen ben. Ik weet echt niet wat ik moet doen, aan de ene kant heb ik er wel zin in omdat ik al een hele poos niet meer uit ben geweest omdat andere vriendinnen nooit kunnen, maar aan de andere kant weet ik dat het waarschijnlijk heel awkward gaat worden. En m’n moeder wil graag dat ik ga omdat ik alleen maar thuis zit. Iemand tips?

Misschien aan je nicht vragen hoe die mensen zijn?
Oke, misschien niet helemaal te vergelijken, maar mijn vriend vraagt me ook wel eens mee, ook als hij met mensen gaat die ik niet ken. Ik ben dan gewoon eerlijk dat het me leuk lijkt, maar ik ook niet de hele avond tegen hem wil hangen en vraag meestal hoe die mensen zijn. Mijn vriend kan meestal wel inschatten of het mensen zijn die nieuwelingen er bij betrekken of niet.

Ik zou gewoon gaan, eventueel even navraag doen bij je nicht als je bang bent dat je echt de hele avond in je eentje bent. Maar ze zal je er vast wel bij betrekken. :slightly_smiling_face: Meestal valt het heel erg mee, gewoon een beetje inhaken in een gesprek en als je dat moeilijk vindt, gewoon een gesprekje beginnen 1 op 1, door middel van een vraag bijvoorbeeld. Veel plezier! :slightly_smiling_face:

Ik ging gister ook op stap voor het eerst sinds een jaar met vrienden van mijn huisgenoot die ik niet kende en ook veel ouder waren. Heb een geweldige avond gehad! Niet teveel zorgen maken, beetje een praatje maken en als je jezelf open opstelt zullen hun dat ook voor jou doen. En als het niet leuk is, het is maar voor een avondje! In een groep zit er altijd wel een sociaal iemand tussen die open staat voor nieuwe mensen. Veel plezier! :beer: