'Avond comazuipen voor eigen rekening'

[i]Jongeren die denken dat ze gratis behandeld kunnen worden na een avondje comazuipen hebben het mis.

Als het aan het aan de voorzitter van het Medisch Spectrum Twente ligt moeten de comazuipers zelf opdraaien voor de kosten van de behandeling. Jezelf schade toebrengen heb je zelf in de hand. Daar hoeven anderen niet de dupe van te zijn. Aldus de voorzitter.
Duur en lastig

De comazuipers zorgen niet alleen voor hoge kosten in de zorg, ook veroorzaken ze overlast in het ziekenhuis. Door de invloed van alcohol zijn de jongeren vaak agressief en vallen ze het ziekenhuispersoneel lastig. In veel gevallen loopt het zo uit de hand dat de beveiliging moet ingrijpen.
Politiek en verzekeraars

PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester noemt het voorstel op Twitter ‘bizar en ongepast’. Zorg verzekeraar Menzis heeft wel oren naar het voorstel van de voorzitter. Maar zegt hij: ‘Het wordt lastig aangezien iedereen in Nederland recht heeft op zorg én zorgvergoeding’.[/i]
Bron:http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/nieuws/2012/w10/comazuipen.xml

Wat vinden jullie? Voor eigen rekening of niet? Waarom wel/niet?

Ik ben het er mee eens dat het voor eigen rekening moet. Als je zoveel drinkt, weet je dat dit de gevolgen zijn. Meestal is het je eigen schuld. En dan denken ze ook nog dat het stoer is.

Er zijn ook veel reacties dat het aan de ouders ligt. Maar als ik ga stappen neem ik mijn moeder niet mee. En je moet zelf je eigen grensen kennen lijkt mij.

Beter, want het is je eigen verantwoordelijkheid :confused:

Ik ben het er mee eens, eigen verantwoordelijkheid inderdaad.

Eens, misschien dat ze de volgende keer wel hun verstand gebruiken.

een goed idee, maargoed dat is niet te doen denk ik. zo kan je voor ALLES betalen omdat het je eigen schuld is…

Ja het is goed als de jongeren de rekening moeten betalen, tenzij ze geen geld/werk hebben dan komt het op de ouders neer. Dan zouden ze er alsnog niets van leren. Maar dat is met meerdere boetes zo. Misschien iets van een maatschappelijke taakstraf ?

Ik weet niet. Je hebt ook groepsdruk, sommige hebben moeite om hun eigen grenzen aan te geven.
Ik denk dat ik er niet voor ben. Iedereen maakt een keer een grote fout in zijn/haar leven.

Hmm aan de ene kant zeg ik goeie zaak, het is hun eigen schuld. Maar als je het zo gaat bekijken van eigen schuld, dan kun je ook zeggen dat rokers hun zorg moeten betalen als ze longziekten krijgen, en mensen met een eetverslaving operaties tegen hart en vaatziekten…

helemaal mee eens!

Precies wat jij zegt, ik vind dat dat geld dat nu aan comazuipers besteed wordt beter kan worden besteed aan mensen die bijv een chronische ziekte hebben. Die hebben het vrijwel nooit zelf veroorzaakt, in tegenstelling tot kindjes die comazuipen.

Ik zeg JAAAA!
want dezelfde comazuipers hebben geen idee wat ze zichzelf aandoen. Misschien als dit nieuwtje zich verspreid en echt een wet gaat worden, dat jongeren beseffen waarom er zulke maatregelen worden genomen. Dat comazuipen is echt zo gevaarlijk. En helaas beseffen veel jongeren nog niet hoe gevaarlijk alcohol is.

En doe er nog een boete bovenop voor openbaar dronkenschap.

Idd

Echt waar? Dat vind ik echt echt belachelijk!

Aan de andere kant kost dit alleen maar geld. Als die comazuipers het nou zelf moeten betalen. Moeten wij met zn allen weer bij betalen dat dat bedrag er is als jullie me snappen. Iets met ziektekosten ofzo.

Eigenlijk vind ik het wel goed dat als ze zich een keer in coma zuipen, dat het nog betaald word. En als ze het dan nog een keer doen dat ze een superdure cursus krijgen voor hun eigen rekening!

Story of my life.
Laat dat coma-zuipen maar lekker onder eigen risico vallen. Of in een supersuperplusaanvullende verzekering. Kunnen ze lekker zelf ervoor meebetalen.