Autorijden - schoenen

ik heb gewoon altijd ballerina’s in de auto liggen! en als ik uitstap even snel omwisselen

Wanneer is dat gebeurd? O_o 4 jaar geleden werd mijn zus nog op de vingers getikt door agenten in België hierover, lijkt me vreemd dat het nu ineens wel mag?

Nee, je hebt gelijk, ik bedoel dus dat ik ook dacht dat het niet mocht , maar omdat mensen me hier tegen spraken was ik verward en dacht ik dat het misschien dan niet zo was. Maar het mag dus niet in België en wel in Nederland en daarom dat iedereen me tegen spreekt :stuck_out_tongue: Snap je? :'D

Oh zo xD Bwahahah ja ik snap het xD

Het is ook nog eens heel erg slecht voor je hakken, dus ik zou gewoon desnoods op de bijrijdersstoel een paar gympen/platte schoenen neerleggen. Kun je ze nog in de auto omwisselen.

In België is er geen enkele wet die het verbied, het is alleen als je een ongeval hebt dat het waarschijnlijk jou fout is omdat je dus hakken aanhad. Hakken bemoeilijkt het rijden, waardoor je sneller een ongeval kan hebben, daarom raden mensen het af en gaat de politie het ook tegen jou zeggen als ze het zien.

Ikzelf heb altijd een paar andere schoenen in de auto liggen.

Als ik hakken aan heb, doe ik in de auto de rechter uit. Ik snap het probleem niet zo?

Ik heb het 1 keer geprobeerd met hakken, maar ik vind het echt te gevaarlijk :s het kan dan zo snel mis gaan. Ik was het gevoel met het gaspedaal kwijt.
Ik rijd nu gewoon altijd met ballerina’s en dan doe ik daarna mn hakken aan.

Ligt eraan, als je van die puntige hakken hebt die maken een gat in het matje. Sleehakken is geen probleem bij mij, daar kan ik gewoon mee rijden.

ik heb een keer met hakken gereden, vond het super irritant! op blote voeten kan toch ook? gewoon je hakken uit!

[b]MJ555 schreef op 18 June 2012 @ 22:17:[/b] volgens myth busters of top gear heeft het geen verschil met welke schoenen je rijdt :slightly_smiling_face:
haha jaa! Die aflevering heb ik ook gezien :stuck_out_tongue:

OT: geen probleem om met hakken te rijden, met geen enkel ander schoeisel trouwens zoals slippers, ballerina’s, sportschoenen, kisten etc. … Gewoon kwestie van ervaring en gewenning!

Ik merk wel het verschil tussen stevige laarzen en gympies (draag geen hakken), dus ik snap dat hakken ook vervelender rijden.
Het is een kwestie van wennen, maar als je het zelf niet fijn vindt, zou ik ze lekker uitdoen. Ik rij 's zomers bijna altijd op blote voeten omdat ik het met slippers niet prettig vind. Op blote voeten geef ik wel eerder meer ga dan met gympen, dus je moet er een beetje op letten.

Ik doe altijd ballerina’s aan en neem mijn hakken mee. Bij aankomst huppa die ballerina’s uit schoppen en mijn hakken aan. Zo’n hak zit alleen maar in de weg bij het rijden.

Ja, dat klopt. Is ook een idee maar ik vind dat niet altijd fijn. Het ligt aan de auto die ik rijd en de pedalen. M’n eigen auto heeft aluminium pedalen en die kunnen erg koud zijn. Wel fijn vind ik het grote gaspedaal waar ik m’n rechtervoetje helemaal op kan zetten .
http://www.klawit.homepage.t-online.de/images/18_Alu-Sport-Pedalset.jpg

Dat heb ik ook en ongemerkt gaat het gaspedaal dan helemaal onderin.

Ik had een keer van die soort rijglaarsjes/bikerboots aan , en daar zaten dus van die haakjes aan. En toen ik m’n linkerpootje van de koppeling naar de rem wilde doen, bleven die haakjes van beide schoenen in elkaar zitten en gingen dus niet meer los, waarna ik in paniek achter het stuur probeerde met m’n linkerhand de boel los te frummelen (zwabberen over de weg, ging steeds langzamer op een 80weg :’) ), heb toen maar heel rap beide schoenen weten uit te schoppen (vraag niet hoe) en vervolgens zette ik mijn pokerface op en probeerde weer normaal door te rijden. Maar ik doe die krengen nóóit meer aan als ik moet autorijden, drama.

Ik zou gewoon wat ballerina’s/sneakers in je auto leggen. Ik heb sinds kort rijles en ik zou ook absoluut niet met hakken willen rijden. Je kunt moeilijk inschatten hoe diep je het pendaal indrukt en het is gewoon vreselijk irritant. Dus ik zou gewoon wat ballerina’s/slippers in je auto neerleggen.

waarom wil je je linker voet van de koppeling naar de rem doen? Remmen doe je toch met rechts?

Ik zou niet meer met hakken rijden. Als je idd ongeluk maakt dan ben je gelijk verantwoordelijk en ongeluk zit in de kleinste hoeken. Het is maar kleine moeite ff schoenen om te wisselen.

En dus doe je remmen met rechts. Want je haalt altijd je voet van het gaspedaal en daarmee rem je dan ook. Maargoed, dit is weer offtopic.