Autorijden - schoenen

Al enige tijd heb ik m’n rijbewijs en ik rijd ook met hakken. Als ik dat doe dan merk ik dat ik het gaspedaal sneller helemaal indruk dan wanneer ik met platte schoenen rijdt. Herkennen je dit? Hoe vaak druk jij het gaspedaal helemaal in als je rijdt? Ik vind 't best klote want ik draag graag hoge hakken en rijdt best vaak auto.

http://www.steel-toed-stilettos.com/wp-content/uploads/2010/05/Screen-shot-2010-05-06-at-4.42.13-PM.png

volgens myth busters of top gear heeft het geen verschil met welke schoenen je rijdt :slightly_smiling_face:

Misschien kun je gewoon een paar sneakertjes of ballerina’s in je auto leggen, die je dan draagt tijdens autorijden

Dit ja!

dat komt denk omdat anders je voet niet lekker staat vanwege je hak…anders doe je je hakken gewoon uit met rijden…
beetje vervelend maar je kan er verder weinig aan doen denk ik!

Ik rijd idd ook nooit met hakken in de auto. Het liefst met blote voeten (al mag dit officieel niet, maarja in de zomer zo warm! En slippers zijn gevaarlijk). Ook ik heb altijd ballerina’s mee wanneer ik hakken draag en wil autorijden. Vaak al in de achterbak.

Heb ik ook… heeft iedereen met hakken aan. Maar ik rij niet (meer) met hakken. Heb of platte schoenen bij of ik rij dan met blote voeten en trek op bestemming mijn hakken aan.

Ik vind met hakken rijden ook irritant, neem altijd even een paar ballerina’s mee! Hoor ook wel eens dat met hakken rijden niet goed is, moet slecht zijn voor de schoenen!

Grappig dat er meer zijn die het hebben. Ballerina’s in de auto is een goede tip.
Hoe vaak trap jij het gaspedaal eigenlijk helemaal in? Ik - met platte schoenen - eigenlijk alleen als ik ga invoegen of inhalen.
Persoonlijk vind ik 't wel een fijn gevoel. Heeft iets van een gevoel van power!

Ik heb geen idee ik draag nooit hakken schoenen als ik moet autorijden durf ik op een of andere manier niet.

Je mag volgens mij niet eens met hakken rijden. Je kan het best een paar ballerina’s in je auto leggen.

Met hakken autorijden mag gewoon. Alleen het gaspedaal constant tot de bodem indrukken niet :woman_facepalming:

Ik persoonlijk prefeer om of ballerina’s aan te doen of op blote voeten te rijden. Hakken vind ik persoonlijk niet lekker zitten tijdens het autorijden, krijg ik op een of andere manier pijn aan mijn been van.

Ik heb nooit met hakken gereden :0 werd mij ook aangeraden het niet te doen haha. Ik hou altijd mijn sneakers aan als ik rijd ^^

Je mag niet met iets rijden waardoor je je auto niet meer volledig onder controle hebt, en je zegt zelf dat je met je hakken sneller je gaspedaal indrukt…

En ik denk nu net dat ballerina’s eigenlijk ook niet mogen. Want je schoenen moeten toe zijn. Dus dan kan je beter een paar sneakers nemen.

Je kunt je hakken toch uitdoen en met je sokken/blote voeten autorijden?

Mwah ik rijd eigenlijk altijd met mijn pistol boots van Sacha, niet zo’n hele hoge hak maar ik vind dat fijner. Ik heb niet het idee dat ik het gas sneller intrap, als dat bij jou wel het geval is zou ik toch voor de zekerheid platte schoenen meenemen. Je moet jezelf wel onder controle hebben!

Het mag wel, maar bij een ongeluk met je vrijwel direct verantwoordelijk.
In Belgie zijn slippers en hakken verboden om een voertuig mee te besturen. (Dit doe ik dik omdat je het niet standaard overal leert, dus niet veel mensen weten het).

Ik vind dat dit ook in NL mag gelden. Zelf wel eens met een slipper geprobeerd omdat er een heel naar gaspedaal zat op de auto van mijn opa, het deed pijn.
Doe ik dus nooit meer, ik merkte direct hoe gevaarlijk het was, zo’n ding kan overal achter blijven hangen.
Dit geldt ook voor hakken, stel je haken, en ze vallen uit in de auto. Dan ben je dik de lul.

Wel, ik woon in België, ik dacht écht dat het niet mocht, tot dat mensen hier dan zeiden van wel :stuck_out_tongue: En ik dacht dan dat het in Nederland wel ook niet zou mogen maarja :’)