Autorijbewijs, scooter rijden?

Hooi,
Ik had even een vraagje. Ik heb al rond gezocht op internet en kon alleen oude topic vinden van een paar jaar geleden en ik weet niet of het nu is veranderd, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Als je je autorijbewijs gehaald hebt zit daar ook een scooter certificaat bij? Dus dat je met je autorijbewijs ook scooter kan rijden?

Dit wil ik ook wel weten, weet wel dat het vroeger in ieder geval wel zo was.

Ja vandaar me vraag omdat ik ook nog eens hoorde dat je zoveel jaar autorijbewijs moet hebben.

ja, staat op m’n rijbewijs!

Ja dat kun je dan gewoon.

Ja, als je een autorijbewijs hebt mag je ook scooter rijden. Tenminste dat is mij verteld door mijn rijinstructeur.

Okee bedankt ! (:

Ja!

ja kan gewoon

ow ow heb je dat niet geleerd bij je theorie? :stuck_out_tongue:

Lijkt me raar want scooter rijden is heel anders
als auto rijden… Maar als iedereen het zegt zal t wel:)

Klopt want ik heb net een maand m’n rijbewijs :grinning: en daar staat dus ook scooter bij op terwijl ik die niet heb gedaan.

Is inderdaad wel vreemd maar wie weet hebben ze het wel gedaan zodat de mensen die geen certificaat hadden nu ook twee dingen op hun rijbewijs hebben staan haha
Nee geintje.

Ja, dat mag als je zowel je theoretisch als je praktijkrijbewijs hebt. Staat ook in je theorie trouwens. (:

ze wilden dat inderdaad afschaffen, ik heb enkele maanden geleden mijn rijbewijs gehaald en toen zat die er nog wel bij. :slightly_smiling_face:

Ja auto rijden is veel moeilijker? Zolang je de theorie beheerst lijkt scooter rijden mij geen probleem toch

Er zijn ook enkele praktische dingen, specifiek voor scooters, die niet bij auto-theorie vermeld worden. En ja, ik vind dat je die dingen eigenlijk moet weten voor je op een scooter stapt.

Ik vind dat anders allemaal best meevallen. Het gaat er meer om dat je weet hoe je een voertuig bestuurt, en je aan de verkeersregels houdt.

Idd. Een paar rondjes in een veilige buurt en je kan al scooter rijden.

Ben nog net begonnen met me theorie, eerst had ik een paar autorijlessen haha.

als je voor een scooter gaat en je hebt je rijbewijs dan mag mag je op de weg